/КРОСС/ В Броутън, Северен Уелс започна процесът на сглобяване на крилата на първия Airbus A350-1000. Крилото на A350-1000 има същата дължина като на A350-900, който вече е в експлоатация, но 90% от частите му са модифицирани и задния фронт е удължен, за да преоразмери крилото за допълнителен товар и обхват.
С 32 метра дължина и шест метра широчина, крилото на A350 XWB е най-голямата единична част от карбонов материал, която се използва днес в гражданската авиация. Те са разработени в завода на Airbus във Филтон, близо до Бристол, където са създадени и тествани редица системи, включително горивни и спирачни.
Високо производителните крила на A350 XWB правят самолета по-бърз, по-ефективен и по-тих. Дизайнът на крилото включва няколко аеродинамични характеристики. Сред тях са предни устройства изтеглящи носа и нови адаптивни шарнирни клапи, които повишават ефективността на самолета при ниски скорости.
За да подобри ефективността при високи скорости, A350 XWB може да отклони своите закрилки диференциално, оптимизирайки профила на крилото и осигурявайки по-добър контрол на натоварването.