/КРОСС/ В момента в тунинг средите постоянно се говори за Liberty Walk. Всъщност това е просто един японски производител на тунинг комплекти за каросерията, които в момента са хит отвъд океана. Става дума за екстремно „раздуване" на каросерията чрез т. нар. bolt-on overfenders. В превод това означава „занитени разширения на калниците". С което стигаме и до същността на цялата работа. За разлика от класическите тунинг комплекти за каросерията, тук се търси груба, недодялана визия.
Един от почитателите на този стил е Орелиен Бухер, шеф на френската тунинг фирма France Auto Racing: „Тази широка състезателна визия е страхотия! Исках да съм първият в Европа, който е подготвил Nissan GT-R по този начин." Французинът е почитател на AUTO BILD SPORTSCARS - и затова веднага уговаряме пробно шофиране. Малко преди изгрев се срещаме в селце до Ница, на 20 километра от Монако. Тук е седалището на France Auto Racing. Nissan GT-R на Орелиен е паркиран отпред - без покривало, без глезотии. Избърсваме сутрешната роса и Бухер стартира 6-цилиндровия турбомотор. От ауспуховите тръби излитат черни облаци. Звучи и мирише на огромна мощност.
Всичко е на максимум
„Не сме правили никакви компромиси - обяснява Орелиен с тънка усмивка. - Под предния капак се крие изцяло преработен AMS-Alpha-12 двигател с 550 к.с." За разлика от серийния агрегат, новият базов мотор разполага с ковани бутала, по-големи клапани и четири по-дебели разпределителни вала. Ако попитате каква е причината за тази инвестиция, Бухер ще ви отговори, че по този начин можете дълго и безпроблемно да ползвате мощността от 794 к.с. Увеличението с 244 к.с. е дело на тунера Switzer. Комплектът включва по-големи турбокомпресори, XXL интеркулер, нови дюзи за впръскване на горивото и по-мощна бензинова помпа. Резултатът са 794 к.с. и 870 нютонметра, доказани на изпитателния стенд.
Извод
Show, Shine & Performance? Досега тези три неща някак си не се връзваха. Но France Auto Racing ни доказват със своя Nissan GT-R, че това все пак може да стане. Французите са първите европейци, които са комбинирали модерния Liberty Walk Style с японската бегачка. И съчетанието е наистина много сполучливо, защото след тунинговането до 794 к.с. двигателят напълно отговаря на бруталното излъчване на GT-R. Ние проверихме - автомобилът се управлява чудесно. По екстремно сниженото за максимален шоу ефект въздушно окачване не е подходящо за бързи обиколки на състезателната писта, пише autobild.bg.