Брутално раздут GT-R със 794 к.с.
Секция: Автомобили
22 Август 2015 10:43
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Брутално раздут GT-R със 794 к.с.

/КРОСС/ В момента в тунинг средите постоянно се говори за Liberty Walk. Всъщност това е просто един японски производител на тунинг комплекти за каросерията, които в момента са хит отвъд океана. Става дума за екстремно „раздуване" на каросерията чрез т. нар. bolt-on overfenders. В превод това означава „занитени разширения на калниците". С което стигаме и до същността на цялата работа. За разлика от класическите тунинг комплекти за каросерията, тук се търси груба, недодялана визия.

Един от почитателите на този стил е Орелиен Бухер, шеф на френската тунинг фирма France Auto Racing: „Тази широка състезателна визия е страхотия! Исках да съм първият в Европа, който е подготвил Nissan GT-R по този начин." Французинът е почитател на AUTO BILD SPORTSCARS - и затова веднага уговаряме пробно шофиране. Малко преди изгрев се срещаме в селце до Ница, на 20 километра от Монако. Тук е седалището на France Auto Racing. Nissan GT-R на Орелиен е паркиран отпред - без покривало, без глезотии. Избърсваме сутрешната роса и Бухер стартира 6-цилиндровия турбомотор. От ауспуховите тръби излитат черни облаци. Звучи и мирише на огромна мощност.

Всичко е на максимум

„Не сме правили никакви компромиси - обяснява Орелиен с тънка усмивка. - Под предния капак се крие изцяло преработен AMS-Alpha-12 двигател с 550 к.с." За разлика от серийния агрегат, новият базов мотор разполага с ковани бутала, по-големи клапани и четири по-дебели разпределителни вала. Ако попитате каква е причината за тази инвестиция, Бухер ще ви отговори, че по този начин можете дълго и безпроблемно да ползвате мощността от 794 к.с. Увеличението с 244 к.с. е дело на тунера Switzer. Комплектът включва по-големи турбокомпресори, XXL интеркулер, нови дюзи за впръскване на горивото и по-мощна бензинова помпа. Резултатът са 794 к.с. и 870 нютонметра, доказани на изпитателния стенд.

Извод
Show, Shine & Performance? Досега тези три неща някак си не се връзваха. Но France Auto Racing ни доказват със своя Nissan GT-R, че това все пак може да стане. Французите са първите европейци, които са комбинирали модерния Liberty Walk Style с японската бегачка. И съчетанието е наистина много сполучливо, защото след тунинговането до 794 к.с. двигателят напълно отговаря на бруталното излъчване на GT-R. Ние проверихме - автомобилът се управлява чудесно. По екстремно сниженото за максимален шоу ефект въздушно окачване не е подходящо за бързи обиколки на състезателната писта, пише autobild.bg.