Amazon се отказва от Flash-рекламата
Секция: Технологии
22 Август 2015 10:44
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Amazon се отказва от Flash-рекламата

/КРОСС/ Компанията Amazon се присъедини към Google и Mozilla в борбата с рекламата, базирана на Flash-технологиите. Уеб-ресурсът V3 съобщи, че от 1-ви септември тази година Amazon спира да показва рекламни банери от този вид на своя уеб-сайт. Интернет-магазинът съобщи за своите намерения след като създателите на много браузъри, включително Google Chrome, Safari и Firefox интегрираха блокиране на Adobe Flash.
Решението на Amazon е пряко свързано с разкритите от Hacking Team уязвимости от нулев ден в Adobe Flash. Неотдавна Adobe представи масивен ъпдейт за Windows, OS X и Linux, съдържащ пачове за над 30 уязвимости. Според компютърните експерти, блокирането на флаш-рекламата от страна на Amazon ще намали рисковете за безопасността, възникващи при използване на Flash.
Аналитиците отбелязват, че промените се правят с една основна цел - да се предотврати малвъртайзинга (malvertising), възникващ при използване на тази технология. Експертите са на мнение, че примера на Amazon ще бъде последван и други големи онлайн-магазини.
Да си припомним, че неотдавна бяха атакувани милиони потребители, посетили weather.com, drudgereport.com, wunderground.com и други популярни сайтове. Заплахата за посетителите идва от рекламата в тези сайтове. Хакерите са използвали уязвимостите в Adobe Flash в комбинация с други технологии, в резултат от което са се появили опасни рекламни банери, пише kaldata.com.