След „диаманта" край Белокопитово пътят отново влиза в тапа
Секция: БЪЛГАРИЯ
26 Август 2015 07:49
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
След „диаманта" край Белокопитово пътят отново влиза в тапа

София /КРОСС/ След пътен възел „Белокопитово" пътуващите от Варна за София се оказват на път в нищото. За това алармираха читатели на в. „Сега", които разказаха, че след модерното ново съоръжение по трасето на магистрала „Хемус" се натъкват на затворено шосе и се впускат в безкрайни и тежки обходи. Причината е в безкрайния ремонт по пътя Търговище - Омуртаг.
„След удобното преминаване през големия пътен възел целият трафик се струпва в една лента - нареждат се коли и камиони, настава истински кошмар, защото движението по стария път е много бавно и е невъзможно да се изпреварва колоната, особено тировете", разказа Мария Иванова перипетиите си на връщане от предпочетеното от семейството й Българско Черноморие.
Става дума за рехабилитацията на близо 63 км първокласен път, която се извършва по проект за обновяването на трасето по направлението Велико Търново - Севлиево, обясниха от пътната агенция. Той е част от програма „Транзитни пътища V", която се изпълнява с пари от бюджета и заем от Европейската инвестиционна банка и е част от програмата „Държавни инвестиционни заеми". По нея пътната агенция от години извършва сериозни ремонти на основни шосета в цялата страна.
Трасето е разделено на 5 участъка, които се ремонтират поетапно. Това са 3-4 км в частта след Велико Търново към Лясковец, 17 км по направлението Ястребино -Омуртаг, 8-9 км от Пролаз -Търговище, 7 км от Търговище - Белокопитово и около 26 км от пътя Коритна - Севлиево. Част от тях са завършени, но по друга все още се работи. Според пътуващите обаче в частта между Търговище и Омуртаг се вижда, че трасето е почти готово, но няма работници, както се очаква, за да довършат проекта. А той е сериозно забавен - срокът му е бил в края на октомври 2013 г, но е бил удължен с 2 години.
Проектът за този участък е на стойност близо 8 млн. евро, от които 35% е бюджетното финансиране, останалото е заем от ЕИБ. Според информация от сайта на пътната агенция в момента физическото изпълнение е 80% от дейностите по всички отсечки. Дори и да бъде спазен удълженият срок обаче, неудобствата на пътуващите в най-натоварения летен сезон няма как да бъдат компенсирани.