/КРОСС/Около 20 военнослужещи пазят границата ни със Сърбия и Македония. Ако има нужда ще изпратим още хора, каза в сутрешния блок на бТВ министърът на отбраната Николай Ненчев.
Въпреки критиките, както от България, така и от Европа, че армията трябва да се оттегли от границите, за да не плаши минаващите през границата бежанци, министър Ненчев е категоричен: "Не само, че няма да намаля броя на военните по границата, а дори смятам да го увелича". Тези и други подобни мерки ще бъдат взети срещу евентуално влизане в стратата на членове на „Ислямска държава" и други терористични групировки, които използват преминаването на големи групи бежанциобясни той. Ние не можем да позволим такова нещо, заяви Николай Ненчев.
Като пример за това военният министър посочи заловените вчера на Гюешево косовари, за които се подозира, че са джихадисти.
Министърът посочи още, че военни има и по границата ни с Турция още от началото на годината, но там те осъществяват само логистична подкрепа.
Николай Ненчев бе категоричен, че трябва да се предприемат по-твърди действия в борбата срещу „Ислямска държава" и допълни: „Ще е чудесно България да е инициатор за свикването на една конференция и да поиска от ЕС и НАТО спешни мерки за справяне с този проблем, без нашите партньори не бихме могли да се справим".
Той обясни още, че ученията на НАТО на наша територия са планувани предварително и не са свързани с някакво предстоящо участие в каквито и да е военни конфликти и уточни, че небето над България се охранява от български военновъздушни сили и български самолети.
Днес на посещение в България пристига вицепремиерът на Полша и военен министър. Очаква се двамата с министър Ненчев да подпишт споразумение, с което да официализират подписването на договора за ремонт на нашите МИГ-ове. Това ще стане за по-бърз период от време и на много по-изгодна цена, отбеляза Николай Ненчев. Военният министър добави, че към момента няма да се взимат нови самолети за армията, но отбеляза, че дори сега да можеше да бъде подписан договор за доставка на нови изтребители, то пак на страната ни щяха да са нужни 2-3 години за обучението на нови пилоти и построяването на подходящата инфраструктура за тяхната поддръжка.