/КРОСС/ Проблемите от вчера в Реформаторския блок бяха от недобре премерени стъпки от страна на колегите. Това беше едно неприятно недоразумение, каза председателят на СДС Божидар Лукарски в коментар на вчерашните конфликти в РБ и добави: „Вчера се събрахме и както съм апелирал да си говорим очи в очи, точно за 20 минути се разбрахме за явяването с единна регистрация. Истината е ясна, не трябва да търсим никакви скандали".
Реакцията на СДС и ДБГ са били отговор на комуникацията с останалите три парти се е случвала през медиите, обясни Лукарски.
Относно разминаването в подкрепата на кандидат-кметове от страна на различни представители на блока, Лукарски заяви, че натиск не може да бъде оказан във всички местни структури, а и това не е демократично. Единната регистрация ще е там, където има по-голямо обединение на партии.
„Един от казусите, които тепърва ще разискваме, е Варна. От СДС действително подкрепяме Иван Портних, решението на другите колеги е Чавдар Христов - независим кандидат за кмет. В крайна сметка трябва да се застане зад някого, когато различните структури на местно ниво имат различно мнение, те са свободни да го изразят. Има разминавания. Това не трябва да бъде пречка за единна регистрация", допълни Божидар Лукарски.
Продължават проверките за горивата и това не е кампанийна цел - те ще продължават и през годината, заяви министър Лукарски. Горивото, което се продава по бензиностанциите е по-качествено. Проверките за качеството на горивата продължават. Искам да уточня - 1% са нарушенията, отчетени по броячите. По отношение на качеството - нарушенията, открити при проверките, са 7%, коментира Лукарски.
Нарушенията не са концентрирани в някакъв регион - те са в София, Варна, Пловдив - навсякъде, подчерта министърът. Проверките са 1000, както вече казах. Проверките се правят регулярно, целта на проверките не е кампанийна, увери той.
Лукарски свърза срива на цената на бензина след проверките с понижаването на цените на международните пазари. Цената на горивото в България се определя на пазарен принцип, каза той. В Австрия има държавни фирми, които дистрибутират горива и такива фирми могат да държат цени, близки до производствените. В България не е така, обясни Лукарски и изрази удовлетвореност, че българинът е започнал да има отношение за цените на горивата.
Част от нарушенията, които засякохме, са от сървъра на бензиностанциите към сървъра на НАП. Искаме да има контрол, който да засича данните по зареденото гориво и това, което постъпва в НАП. В момента двете агенции - по метрология и Митници не могат да контролират този процес, поясни още икономическият министър.