Свързват регистрите на хотелите с МВР и НАП
Секция: ИКОНОМИКА
05 Септември 2015 16:44
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Свързват регистрите на хотелите с МВР и НАП

Кърджали /КРОСС/ Работим вече за сезон „Лято 2016", залагаме на масирана и фокусирана реклама. Имаме сключени договори за стратегическо партньорство с големи туроператори, стартира и реклама през он лайн платформите основно google, facebook, YouTube, което ще е основният ни акцент. През следващата година ще бъдат организирани и 100 турове с български чуждестранни журналисти. Това коментира в Кърджали министърът на туризма Николина Ангелкова, която участва във Фестивала на баницата, съобщава "Стандарт".
Министърът отчете, че спадът на туристите този сезон към момента е 15% , тя изрази надежда цифрата да се задържи, защото това не са окончателните данни. „Спадът е основно заради руски туристи. Много курортни селища по Черноморието разчитаха на почивка и ваканция на държавни служители от Русия и запълване на детските лагери. Не бяха предприети съответните мерки от собствениците на хотели по отношение на рекламата, знаейки за този отлив", обясни министърът на туризма.
Ангелкова съобщи, че се наблюдава 5% ръст на български туристи, който е минимален, но показва една положителна тенденция.
С цел повишаване качеството на туристическата услуга ще бъдат предложени законови промени, включващи въвеждане на Единна система за туристическа информация и комуникация.„Искаме да вържем регистрите на хотелите с МВР и НАП, за да не се получава разминаване в подаваните данни", подчерта още Николина Ангелкова.
С оглед повишаване качеството на туристическата услуга към МТ ще бъде създаден специален Съвет за проблемите с кадрите в туризма.
„Туристическият бизнес е 100% частен. Вече се осъзнава, че предлагането на добри условия за работа е начин за привличане на висококвалифицирани кадри. Някои хотелиери създават вече школи за обучение на млади хора, други сключват договори с реномирани колежи в туризма като тези в Швейцария и Германия", коментира в Кърджали Ангелкова.
През следващата седмица ще бъде представена и Концепция за управление на морските плажове, които от 2016 г. ще бъдат вече към МТ. Вниманието ще се фокусира върху няколко момента, на първо място, разделяне на плажовете по функционалност и създаване на методика за определяне цените на чадърите и шезлонги и т. н. Предвижда се и по - строг контрол, завишаване на санкциите при нарушаване на изискванията.
По думите й в рекламата през 2016 г. водещ ще бъде културно- историческия туризъм, а разработените дестинации вече ще бъдат „облечени" в карти, дипляни. „Много са важни общите усилия на държавата, на местните власти и бизнеса. До дни ще бъде представен и Регистър на туристическите атракции, така онлайн всеки желаещ ще може да направи справка за интересуващия го обект - социализация, паркинг, път, цена на входни такси и т.н.", обясни министърът на туризма.
Средствата, които Министерството на туризма ще поиска за реализиране на цялостната си стратегия и новите концепции за 2016 г. са 34 млн. лв., в тях са включени и средствата за реклама. С цел общините да участват по- активно в национални и международни изложения, МТ е намалило с 50% таксите. Сега от общо 265 общини само 28 участват на подобни туристически борси, което е много нисък процент.