Кърджали /КРОСС/ Работим вече за сезон „Лято 2016", залагаме на масирана и фокусирана реклама. Имаме сключени договори за стратегическо партньорство с големи туроператори, стартира и реклама през он лайн платформите основно google, facebook, YouTube, което ще е основният ни акцент. През следващата година ще бъдат организирани и 100 турове с български чуждестранни журналисти. Това коментира в Кърджали министърът на туризма Николина Ангелкова, която участва във Фестивала на баницата, съобщава "Стандарт".
Министърът отчете, че спадът на туристите този сезон към момента е 15% , тя изрази надежда цифрата да се задържи, защото това не са окончателните данни. „Спадът е основно заради руски туристи. Много курортни селища по Черноморието разчитаха на почивка и ваканция на държавни служители от Русия и запълване на детските лагери. Не бяха предприети съответните мерки от собствениците на хотели по отношение на рекламата, знаейки за този отлив", обясни министърът на туризма.
Ангелкова съобщи, че се наблюдава 5% ръст на български туристи, който е минимален, но показва една положителна тенденция.
С цел повишаване качеството на туристическата услуга ще бъдат предложени законови промени, включващи въвеждане на Единна система за туристическа информация и комуникация.„Искаме да вържем регистрите на хотелите с МВР и НАП, за да не се получава разминаване в подаваните данни", подчерта още Николина Ангелкова.
С оглед повишаване качеството на туристическата услуга към МТ ще бъде създаден специален Съвет за проблемите с кадрите в туризма.
„Туристическият бизнес е 100% частен. Вече се осъзнава, че предлагането на добри условия за работа е начин за привличане на висококвалифицирани кадри. Някои хотелиери създават вече школи за обучение на млади хора, други сключват договори с реномирани колежи в туризма като тези в Швейцария и Германия", коментира в Кърджали Ангелкова.
През следващата седмица ще бъде представена и Концепция за управление на морските плажове, които от 2016 г. ще бъдат вече към МТ. Вниманието ще се фокусира върху няколко момента, на първо място, разделяне на плажовете по функционалност и създаване на методика за определяне цените на чадърите и шезлонги и т. н. Предвижда се и по - строг контрол, завишаване на санкциите при нарушаване на изискванията.
По думите й в рекламата през 2016 г. водещ ще бъде културно- историческия туризъм, а разработените дестинации вече ще бъдат „облечени" в карти, дипляни. „Много са важни общите усилия на държавата, на местните власти и бизнеса. До дни ще бъде представен и Регистър на туристическите атракции, така онлайн всеки желаещ ще може да направи справка за интересуващия го обект - социализация, паркинг, път, цена на входни такси и т.н.", обясни министърът на туризма.
Средствата, които Министерството на туризма ще поиска за реализиране на цялостната си стратегия и новите концепции за 2016 г. са 34 млн. лв., в тях са включени и средствата за реклама. С цел общините да участват по- активно в национални и международни изложения, МТ е намалило с 50% таксите. Сега от общо 265 общини само 28 участват на подобни туристически борси, което е много нисък процент.