Димитров се зарече: Ще има нова КЗК
Секция: ИКОНОМИКА
07 Септември 2015 09:38
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Димитров се зарече: Ще има нова КЗК

София /КРОСС/ Дизелът в България миналата седмица беше вторият най-скъп в ЕС, без данъците. Това е проблем не просто за нас като битови потребители, а за цялата икономика, защото дизелът е в основата на транспорта. Това пречи и на икономическия растеж, каза пред БНР депутатът от Реформаторския блок и член на Икономическата комисия в НС Мартин Димитров.
За да има такова отклонение спрямо средните цени на ЕС е ясно, че има проблеми с конкуренцията. Какви точно - не беше изяснено от специализирания орган КЗК толкова години и, според нас, този КЗК никога няма да бъде ефективен по тази тема. Затова ще има нова Комисия след наше предложение.
Има проблеми пред вноса и ограничена конкуренция, допълни Димитров. Подготвен е въпрос към министър Горанов кой е собственик на акцизните складове:
Съгласно доклад от 2011 г. изричен собственик е една фирма. Ако в момента продължава да бъде една фирма, ясно е, че тя „не би се радвала" да има по-евтин внос от чужбина. В момента изясняваме кой притежава тези складове.
Предложили сме и междуправителствени споразумения между България и Румъния - да могат да бъдат ползвани техни акцизни складове и директно там да се държат задължителните резерви и оттам да се внасят директно горива в България. И сега може да стане, но не е ясно дали резервите могат да бъдат държани в съседни държави, което би облекчило и би насърчило конкуренцията.
Димитров се обяви за законови промени, с които да бъде насърчено отварянето на нови данъчни складове, ако това е скъпо сега, тъй-като това би засилило конкуренцията. Контрабандата на горива води до загуба за бюджета. Затова са монтирани уреди в акзизните складове, допълни той:
Някои уреди, които кабинетът „Орешарски" спря, бяха пуснати сега. Освен това, правителството заяви и допълнителни мерки за контрол. Контролът е едната страна. Другата е, че е необходима повече конкуренция, повече играчи на пазара, които да внасят горива, за да може цените в България да не се различават от тези в ЕС.
Димитров заяви, че българските професионални шофьори предпочитат да зареждат зад граница заради по-ниските цени и от това бюджетът губи. Той изтъкна, че е доволен от митниците, заради повишената събираемост.