/КРОСС/Съберете клиенти, които търсят добри сделки, добавете продавачи, които се надяват на минимални загуби, отправете им предложение, на което не могат да откажат и ... успехът няма да закъснее. Така поне се случи с мобилно приложение, което води борба със загубата на храни.
Измислено е от французи. Целта им била да намалят количествата на стоките, които се бракуват като отпадък преди да бъдат купени и използвани. Приложението намерило кратък и ефективен път между ресторантьори, продавачи в хранителни магазини и клиенти, които търсят добри стоки на добри цени.
"Когато се включи приложението, то локализира потребителя и му показва всички продукти, които се продават наблизо", обяснява Раодат Амину.
На по-ниска цена в последната минута, на това залагат продавачите. Според правилата на приложението, минималното намаление на храните трябва да е 15%. Но обикновено се подава на цена 60% по-ниска от нормалната.
Ние, продавачите на хранителни продукти, хлебарите, сладкарите постоянно имаме бързо развалящи се продукти. Всеки ден около 10-20 процента от храната отива в кофата. Това приложение ни помага да не изхвърляме толкова храна, а и трудът ни да не отива на вятъра.
Не става въпрос само за пестене на пари и за търсене на евтини стоки, обясняват създателите на приложението. Тяхната голяма цел е да накарат хората да преосмислят начина, по който консумират храната. Защото само във Франция всяка година тонове хранителни продукти отиват на боклука. И причината е, че не са били продадени в точното време на точната цена, информира БНТ.