Над 49 000 българи са били в Гърция по време на празниците, 10 000 са присъствали на тържествата във В. Търново
Секция: Туризъм
23 Септември 2015 11:17
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Над 49 000 българи са били в Гърция по време на празниците, 10 000 са присъствали на тържествата във В. Търново

/КРОСС/Над 290 000 са туристическите пътувания в страната през изминалите четири почивни дни. Малко над 49 000 са посетили Гърция, а около 10 000 души са присъствали на тържествата във Велико Търново. 

Статистиката посочи в ефира на Радио „Фокус" Румен Драганов, директор на Института за анализи и оценки в туризма. 

Румен Драганов коментира и перспективите пред туризма през предстоящите месеци и прогнозира, че се очаква силен есенен и зимен сезон.

„През есенния туристически сезон, който е наситен с културни събития, преобладаващ е културният туризъм, тъй като все още има фестивали, различни изложби и музикални концерти. Близо милион са чуждестранните туристи, които посещават културните обекти в рамките на тези три месеца. Следва зимният сезон, който ще бъде с натоварване от около милион и 300 хиляди чуждестранни посещения, освен пътуванията на българите вътре в страната", коментира Румен Драганов. По думите му има 20% ръст в предварителните записвания. Това, според него, се дължи на срива на еврото спрямо английската лира през януари тази година, което е направило възможно много англичани и ирландци да се запишат предварително още през този период. „Следва пролетният сезон също с около милион и 100 хиляди посещения от чужбина. Там е Великден, там са ред други празнични традиции и обичаи и отново културният туризъм ще бъде номер едно и през пролетния туристически сезон", поясни експертът. Румен Драганов допълни, че в страната са се провели над 200 значими фестивала, свързани с традициите, обичаите и етнографията. Той каза още, че противно на очакванията българският туризъм бележи 2% ръст през 2015 година. Според Румен Драганов проблем през летния сезон е била липсата на маркетингова стратегия и наличието на качествен рекламен продукт.