Лекар смята, че данък "Вредни храни" няма да реши проблемите с наднорменото тегло
Секция: Здраве
23 Септември 2015 15:10
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Лекар смята, че данък "Вредни храни" няма да реши проблемите с наднорменото тегло

/КРОСС/Въвеждането на данък „вредни храни" е неефективна мярка за справяне с проблемите на наднорменото тегло и затлъстяването в България". Това съобщи в официално становище председателят на Българската асоциация за изследване на затлъстяването и съпътстващите го заболявания и изпълнителен член на борда на Европейската академия на науките по хранене доц. д-р Светослав Ханджиев.

Според специалистa с 40-годишен опит като интернист и диетолог, опитите да се подходи към проблема със затлъстяването единствено чрез фокусиране само върху някои съставки или групи храни и напитки няма да доведе до успешни резултати.

В становището си доц. д-р Ханджиев посочва и че препоръката или забраната на дадени хранителни продукти трябва да става на базата на индивидуалното здравословно състояние, възрастта, двигателната кулура и други конкретни данни. Това означава, че терминът „вредни храни" не може да обхване хранителните нужди на различните групи потребители.

Всеки продукт или съставка, които са одобрени за употреба в Европейския съюз, могат да се консумират като част от балансиран хранителен режим. В това отношение, няма вредни продукти, а по-скоро нездравословни хранителни режими.

„Към момента няма проучване, в което научно да се доказва, че консумацията на определени храни и напитки самостоятелно води до затлъстяване или диабет," споделя в становището си специалистът.

Той се фокусира върху важността от профилактика на затлъстяването още в ранна детска възраст, но чуждестранният опит за въвеждане на подобен данък, сочи, че той не е повлиял върху нивата на затлъстяване.

Специалистът определя като водещи в борбата с наднорменото тегло информационните кампании, насочени към родителите, които имат основна роля при формиране на хранителните навици на техните деца.