/КРОСС/ Най-новият изтребител F-35 се оказа толкова лош, че ВВС на САЩ трябваше да пуснат инструкция за пилотите как трябва да реагират на критика спрямо самолета.
В печатната преса и в онлайн медиите много често се критикува и се посочват недостатъците на американския изтребител: недостатъчна маневреност, много тежък, проблеми с двигателите. Освен това от нетърговската асоциация National Security Network твърдят, че по характеристиките си F-35 изостава дори от съветските МиГ-29 и Су-27.
Авиационният инженер Пиер Спрей отбелязва, че нещата около F-35 вървят все по-зле, и пиарите на американските ВВС предприемат все по-отчаяни мерки, пише RT.
По-конкретно, ако някой заяви, че Ф-35 е безполезен в близък въздушен бой и не може да маневрира, те трябва да отговорят, че изпитанията още не са приключили и е рано да се правят изводи. Ако попитат, наистина ли шлемовете са доста големи и тежки, трябва да се отговори, че пилотите никога не са се оплаквали.
Разработката на най-новия американски реактивен изтребител се усложнява от редовни неизправности, превишаване на бюджета и неизпълними срокове.
RT се допита до Пиер Спрей, участвал в разработката на изтребителя F-16. той смята, че инструкциите са белег за отчаянието на авиоконструкторите. „Колкото по-лоша е ситуацията около самолета, толкова по-необходим е пиар. Предвид многото информация за нередностите в F-35, не е чудно, че пиарите работят усърдно”, смята авиоинженерът.
„Една след друга системите в самолета отказват. Те работят толкова зле, че авиотехниците трябва да следят на собствените си компютри състоянието на приспособленията и да откриват нередностите, защото тази огромна система просто не работи, постоянно дава грешки”, разказва експертът. „Така имиджът на F-35 се подкопава още повече”, каза той.