Рафаил Георгиев открива изложба в София след като покори Израел, Южна Кореа и Франция
Секция: КУЛТУРА
28 Септември 2015 14:05
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Рафаил Георгиев открива изложба в София след  като покори Израел, Южна Кореа и Франция

/КРОСС/Дни след като спечели наградата на журито от Международното скулптурно биенале във Франция „Biennale De Sologne", 29 годишният Рафаил Георгиев открива изложба в София. Тя се нарича „Органични матрици" и представя българския скулптор заедно с френския график Ален Ешенлауер. В центъра на изложбата са 5 многостенни скулптури на Рафаил, илюстриращи петте природни елемента земя, вода, въздух, огън и космос или така наречените „Платонови тела". От стените на тези идеални форми с перфектни ръбове и логично математическо построяване се отварят кратери, от които „надничат" органични форми, организирани по своя логика и имитиращи „подредения хаос" в природата. В тази серия от „Органични многостени" Рафаил открива диалога между симетрията на човешкото рацио и асиметричния порядък на естественото.

Според Рафаил „природата на живота е асиметрична и не-идеална, докато идеализираната представа на човека за нея е правилна, хармонична и архетипна".

В „Органични матрици" Ален Ешенлауер също прави съпоставка между природата и нейното възприятие от човека, но с двуизмерния и двуцветен подход на графичната рисунка. В поредицата „Роршах" той поднася един аналитичен образ на насекомо от реалния свят в буквална съпоставка с образа му преминал през „мастилените петна на Роршах".

Освен тази серия от оригинални и необичайни за България рисунки, изложбата включва и серия от 24 графики, които създават един своеобразен визуален разказ за това как изглежда едно денонощие по часове във въображението на художника. Съпоставянето и противодействието на елементарни структури с графични образи в творбите на Ален е моментът, който авторът търси, за да провокира въображаеми асоциации от зрителя. Според Ален художественото произведение е резултат на диалог между творческия жест на автора и възприятието на зрителя, оставяйки го да открие в творбата простите изображения и да ги интерпретира по своему.

Френският график Ален Ешенлауер е познат на българската публика от 2010 година, когато се представя самостоятелно във Френския културен институт. Младият и вече признат в чужбина скулптор Рафаил Георгиев е завършил скулптура в Рим и има зад гърба си десетки участия в общи изложби и международни пленери.
Общата им експозиция обединява интереса на двамата художници към естественото и природата и нейните взаимоотношения с направеното от човека. Официалното откриване на изложбата е във вторник, 29 септември, и ще може да бъде видяна до 19 октомври.