/КРОСС/86% от българите подкрепят кампанията "Не купувай контрабанда! Вредно е за всички". Това показват резултати от проучване на агенция IPSOS.
Близо 2/3 от анкетираните заявяват, че кампанията би ги подтикнала да спрат да купуват контрабанда. Почти всички отговарят, че разбират посланието на кампанията, че я харесват, че казва истината. (Виж графиката). Слоганите на кампанията също са възприети позитивно.
Според проучването 9 от всеки 10 от интервюираните са виждали видеоклипа на кампанията, а 8 от всеки 10 са забелязали печатните материали.
За ефекта от кампанията говорят и данните от изследване на агенцията за пазарни проучвания AC Nielsen. Според тях делът на контрабандните цигари е спаднал с почти 5% и е достигнал 13,4 на сто. Това било най-ниското ниво на контрабандни цигари, откакто започнало провеждането на проучването през 2007 година.
Данните са от изследване, направено в периода 17-30 април 2015 г. - непосредствено след края на първата информационна кампания срещу контрабандата.
Проучването на AC Nielsen се провежда 2 пъти в годината - всяко второ и четвърто тримесечие. Според неофициални данни след затегнатите мерки и кампанията срещу контрабандата делът на налегалните цигари сега е паднал до 9%.