/КРОСС/Близо 80 на сто от българите са убедени, че чрез физическа активност и спорт се чувстват по-активни, по-свежи и не на последно място по-работоспособни.
Това е един от основните изводи от кампанията „Да раздвижим България" на Българската асоциация за изследване на затлъстяването и съпътстващите го заболявания „Акад. Ташо Ташев".
В рамките на кампанията в над 212 населени места у нас гражданите са имали възможност да се запознаят повече с възможностите за спорт, физическа активност и съответно с борбата със затлъстяването. Именно на тези събития по-голямата част от хората са били категорични в необходимостта от движение.
„Ние не искахме да казваме на хората да отидат във фитнеса, а да им покажем, че могат да се движат навсякъде", се похвалиха на пресконференция от асоциацията, цитирани от news.bg.
Друг извод от наблюденията е фактът, че 64% от хората са убедени, че подобни информационни кампании ги мотивират да започнат да спортуват.
Основен фактор за раздвижването на населението обаче са и самите работодатели, убедени са в асоциацията. Именно бизнесът е този, който може да накара работниците си да обърнат внимание на спорта и движението.
Освен работодателите, мотивация за спорт трябва да има още в училище. 91% от попитаните по време на кампанията българи казват, че образователните институции са основен фактор за насърчаване на движението.