/КРОСС/Стойността на японската компания е оценена на 49,048 млрд. щатски долара, което е с 16% повече от миналата година. В глобалния рейтинг на марките Toyota заема шеста позиция.
На второ място е BMW, оценена на 37,212 млрд. Баварците също регистрират поскъпване - с 9%, като заемат общо позиция 11 в класирането при всички марки. Трети е Mercedes-Benz - 36,711 млрд. долара, при който също има увеличение на стойността. То е със 7%, като компанията от Щутгарт е на 12-то място в общото класиране.
Четвъртата позиция е за Honda, която е оценена на 22,975 мрд. (увеличение с 6%). Японският бранд е 19-ти в общия рейтинг. На пето място при автомобилните марки е Volkswagen - 12,545 млрд. долара (спад с 9%), и общо 35-а позиция.
Сред стоте най-скъпи бранда попадат още Ford (11,578 млрд, 38-о място), Hyundai (11,293 млрд, 39-о), Audi (10,328 млрд., 44-о), Nissan (9,082 млрд, 48-о), Porsche (8,055 млрд, 56-о), Kia (5,666 млрд., 74-то), Chevrolet (5,133 млрд., 85-о), Land Rover (5,109 млрд., 87-мо) и MINI (4,243 млрд, 98-мо).
Най-скъпата марка в света остава Apple, оценена на 170,276 млрд. Следват Google - 120,314 млрд. и Coca-Cola - 78,423 млрд. Шест от десетте най-скъпи бранда в тази класация представляват технологичния сектор.