Кандидатът за кмет д-р Е. Караиванов поздрави асеновградските учители по случай международния ден на учителя на дискусия по новия училищен закон
Секция: ПОЛИТИКА
06 Октомври 2015 15:26
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Кандидатът за кмет д-р Е. Караиванов поздрави асеновградските учители по случай международния ден на учителя на дискусия по новия училищен закон

/КРОСС/ По повод Международния ден на учителя кандидатът за кмет на Асеновград д-р Емил Караиванов бе поканил народните представители Манол Генов и Стоян Мирчев на среща с учителите от общината в Градска библиотека „Паисий Хилендарски". Главен акцент на срещата бе новоприетия Закон за предучилищното и училищното образование. 

Кандидатът за кмет д-р Караиванов започна срещата като поздрави всички учители с признанието, че тяхната професия е мисия, с която всекидневно ни показват своята отдаденост и любов към нашето бъдеще -децата на Асеновград. „През следващия мандат ще продължим да работим за подобряване на материалната база в детските и училищни заведения, ще довършим процеса на саниране, със средства на общинския бюджет ще направим основен ремонт на дворовете на детските градини и училища и ще работим всяко училище да има спортна база. Общината ще продължи политиката си на финансова подкрепа на пътуващи ученици, учители, с осигуряване на качествено училищно хранене, достъп до извънкласни форми и изяви и интернет услуги за деца и младежи. Ще продължим категорично практиката на ученически стипенции и отличия за изявени таланти, както и политиката за финансови компенсации за да мотивираме да учат децата в риск и неравностойно положение.", допълни още д-р Емил Караиванов при срещата си с асеновградските учители.

Депутатът Стоян Мирчев обсъди подробно негативните последици за българското образование от приетия закон за предучилищното и училищно образование.Той бе категоричен, че закони за образованието и здравеопазването трябва да са като Конституцията и да се приемат с квалифицирано мнозинство. Още в началото народният представител посочи, че самото наименование на новия закон не съдържа думата „просвета", както и преобразуването на професията "учител" в „образователен специалист". По време на срещата Стоян Мирчев подложи на остра критика нововъведенията на административно ниво, създаването на нов тип училища - "обединени" - за обучение от 1 до 10 клас, които не дават никаква образователна степен и принципа на пълна автономия в работата на училищата, детските градини и центровете за подкрепа на личностното развитие заради липсата на единна държавна политика. Помощните училища, в които сега се обучават деца със специални образователни потребности, ще се преобразуват в центрове за подкрепа за личностно развитие, които също не предлагат образователна степен. Към всяко училище и детска градина трябва да се сформира Обществен съвет, който ще решава всичко, но не е напълно ясно на какъв принцип и как ще бъдат избирани неговите членове. За новия контролен орган - Национален инспекторат по образованието, който ще предоставя информация на министъра на образованието и на Министерския съвет анализи за качеството на образованието в инспектираните заведения не е ясна причината, поради която ще дублира досегашната контролна система в образованието.

В края на срещата депутатът Стоян Мирчев обясни, че законът ще се реализира поетапно през годините, но със сигурност ще стартира от 15 септември 2016 година. Повечето учители в залата остро възразиха на „нововъведенията" и затрупаха с въпроси присъстващите депутати. Като най-голям недостатък асеновградските учители отбелязаха, че при тази система на образование, особено липсата на оценяване на децата от 1 до 4 клас, резултатът ще бъде още по-голямо задълбочаване на неграмотността.

Всички присъстващи изразиха надежда,че българските парламентаристи ще търсят законови форми за спиране действието на този антибългарски закон и са готови с граждански действия да подкрепят техните действия.