Мервин Курлански: Моята философия за дизайна
Секция: КУЛТУРА
06 Октомври 2015 16:23
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Мервин Курлански: Моята философия за дизайна

/КРОСС/ По покана на Националната художествена академия в България пристига един от най-ярките представители на съвременния дизайн - Мервин Курлански.

На 13 октомври 2015 от 13.30 ч. в галерия „Академия" ще се състои негова публична лекция на тема „Моята философия за дизайна - изкуството като неочаквани преноси на мисълта". В рамките на гостуването му ще бъдат осъществени редица срещи със студенти и преподаватели на Академията.

Мервин Курлански е роден в Южна Африка през 1936 година. Завършва Колежа за изкуство и дизайн „Сентрал Сейнт Мартинс" в Лондон. Личността му на оригинален творец в областта на графичния дизайн и визуалните комуникации се свързва с фундаменталната му роля в две водещи институции - основаването на дизайнерското сдружение ПЕНТАГРАМ и участието му в ICOGRADA - най-престижната организация на графичните дизайнери, където е избиран три пъти за президент.

Мервин Курлански е един от петимата съдружници в Пентаграм - ядро, предоставящо цялостни дизайнерски решения в множество области - от графичен дизайн през опаковки, до продуктов и дизайн по опазване на околната среда. Достатъчно е да бъдат споменати някои от най-известните изделия, проектирани в Пентаграм: фотоапаратът „Кодак Покет Инстаматик", писалките „Паркьр", самобръсначките „Роял" и „Протектор" за Уилкинсън Сорд, интериор на скоростните влакове за Бритиш Рейл, както и съвременния вид на класическите лондонски черни таксита за Лондон „Таксис Интернешънъл". Списъкът на клиенти на Пентаграм включва световно известни гиганти от всяка сфера на производство и услуги - Barclays Bank, Британската библиотека, British Telecom, IBM, Lee Cooper, L'Oréal, Mazda, Novo Nordisk, Olivetti, Penguin Books, Polaroid, Rank Xerox, Reuters, Roche, Shiseido, Toyota и много други компании с висока репутация. Освен ключовата му роля на създател на това сдружение, определяно от специалистите за първото международно интердисциплинарно дизайнерско супер звено, Мервин Курлански е изтъкната фигура и в Асоциацията на международните графични дизайнери ICOGRADA.

Мервин Курлански отдавна е прехвърлил конвенционалните рамки на графичния дизайн. Практическата му работа в дизайна на корпоративна идентичност /брандинг/, символни системи, вестници, списания, брошури, каталози, книги, обложки на книги, плакати и опаковки с съчетава успешно с дейността му на консултант по дизайн на редица утвърдени компании, фондации и дизайнерски фирми.