/КРОСС/ По покана на Националната художествена академия в България пристига един от най-ярките представители на съвременния дизайн - Мервин Курлански.
На 13 октомври 2015 от 13.30 ч. в галерия „Академия" ще се състои негова публична лекция на тема „Моята философия за дизайна - изкуството като неочаквани преноси на мисълта". В рамките на гостуването му ще бъдат осъществени редица срещи със студенти и преподаватели на Академията.
Мервин Курлански е роден в Южна Африка през 1936 година. Завършва Колежа за изкуство и дизайн „Сентрал Сейнт Мартинс" в Лондон. Личността му на оригинален творец в областта на графичния дизайн и визуалните комуникации се свързва с фундаменталната му роля в две водещи институции - основаването на дизайнерското сдружение ПЕНТАГРАМ и участието му в ICOGRADA - най-престижната организация на графичните дизайнери, където е избиран три пъти за президент.
Мервин Курлански е един от петимата съдружници в Пентаграм - ядро, предоставящо цялостни дизайнерски решения в множество области - от графичен дизайн през опаковки, до продуктов и дизайн по опазване на околната среда. Достатъчно е да бъдат споменати някои от най-известните изделия, проектирани в Пентаграм: фотоапаратът „Кодак Покет Инстаматик", писалките „Паркьр", самобръсначките „Роял" и „Протектор" за Уилкинсън Сорд, интериор на скоростните влакове за Бритиш Рейл, както и съвременния вид на класическите лондонски черни таксита за Лондон „Таксис Интернешънъл". Списъкът на клиенти на Пентаграм включва световно известни гиганти от всяка сфера на производство и услуги - Barclays Bank, Британската библиотека, British Telecom, IBM, Lee Cooper, L'Oréal, Mazda, Novo Nordisk, Olivetti, Penguin Books, Polaroid, Rank Xerox, Reuters, Roche, Shiseido, Toyota и много други компании с висока репутация. Освен ключовата му роля на създател на това сдружение, определяно от специалистите за първото международно интердисциплинарно дизайнерско супер звено, Мервин Курлански е изтъкната фигура и в Асоциацията на международните графични дизайнери ICOGRADA.
Мервин Курлански отдавна е прехвърлил конвенционалните рамки на графичния дизайн. Практическата му работа в дизайна на корпоративна идентичност /брандинг/, символни системи, вестници, списания, брошури, каталози, книги, обложки на книги, плакати и опаковки с съчетава успешно с дейността му на консултант по дизайн на редица утвърдени компании, фондации и дизайнерски фирми.