/КРОСС/ Ексклузивно за cross.bg -интервю с летеца-космонавт Александър Александров, генерал-майор, герой на България и герой на СССР.
Интервюто е взето в 16.00 днес, предлагаме кратко резюме, поради изключителната му важност, а утре публикуваме пълния текст.
Утре ще предоставим отговор на следните въпроси:
Кой и защо съсипа българската военна авиация?
Кой и защо измени закона за охрана на българското въздушно пространство?
Имат ли лиценз полските заводи да ремонтират нашите самолети?
С какви резервни части ще се извърши ремонта, след като РСК МИГ няма да осигури на Полша нови резервни части за българските самолети?
Какво може да се случи с нашите момчета-летци, ако ремонтa се извърши в полските заводи със стари резервни части, и естествено, кой ще поеме отговорност за последствията от това?
Защо се отказахме чрез РСК МИГ да имаме през октомври два ремонтирани двигателя с ресурс 350 часа и възможност за удължаване с по 50 часа до 500 + още 2 с 50 часа удължен ресурс?
Къде ...и на кого излиза „кръчмарската" сметка на ремонта 1050 000 евро за самолет към РСК МИГ с включен транспорт, мито и ДДС и 1023 000 евро за ремонт в Полша без ДДС (както гордо заявяват днес)?
И последно - утре ще ви разкажем, че е имало предложение от руската страна за връщане на старите МИГ-29 с прихващане на тяхната остатъчна стойност и получаване на новите многоцелеви МИГ-29М/М2, които са дефакто МИГ-35, самолет поколение 4++ ,при много изгодни условия, затова четете в интервюто с летеца-космонавт Александър Александров.
От Олга Тенева.