/КРОСС/На местния вот финансовите средствата, които ще отидат за незаконните практики, са доста повече от друг път. Това се вижда с просто око. Достатъчно е да обърнем внимание на това, че предизборната кампания тече много вяло.
Това каза в интервю за БНР социологът Юлий Павлов. Според него социологическите, пиар и рекламните агенции имат доста по-малко поръчки от страна на политическите партии, в сравнение с предишни избори.
Логично е, че тези пари, предназначени за кампании, отиват някъде другаде. Нормално е да предположим, че те отиват за директен маркетинг сред определени групи от населението, които са склонни да продадат гласа си.
И на предстоящите местни избори ще имаме достатъчно поводи да говорим за купуване на гласове, корпоративен вот и всички останали нелегитимни практики, коментира социологът Живко Георгиев.
Вече обаче се разви обществената чувствителност и различаваме по-добре тези явления, които са толкова много, колкото и на стоковия пазар. Паричната маса, която е готова да се излее в инвестиции в политическо присъствие на местно равнище, е малко по-малко от тази в добрите времена за икономиката, каза още той.
Главният прокурор Сотир Цацаров заяви, че действията на държавните органи не вървят след разкритията на медиите за нередности, свързани с предизборния и изборния процес.
Прокуратурата реагира достатъчно ясно. Въпросите за оперативните сигнали задавайте на председателя на ДАНС и министъра на вътрешните работи. Не считайте, че разследванията се дължат само на бъдната съвест на журналистите, а прокуратурата спи. Тя прави всичко, което се налага. Прокуратурата анализира всички оперативни сигнали, които стигат до нея, коментира той.
По повод думите на главния прокурор Живко Георгиев заяви, че и на тези избори ще има купени гласове, а институциите само си прехвърлят топката. Според него не е проблемът в законодателството, но изборните престъпления няма да бъдат адекватно санкционирани.