Алекси Стратиев: На тунел „Витиня“ трябва да се сложи автоматизирана система за предупреждение
Секция: БЪЛГАРИЯ
09 Октомври 2015 08:17
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Алекси Стратиев: На тунел „Витиня“ трябва да се сложи автоматизирана система за предупреждение

/КРОСС/Това, което видяхме в тунела „Витиня", е пренебрегване на елементарни правила за движение по пътя, коментира пред БНР тежкият инцидент от вчера Алекси Стратиев - експерт по пътна безопасност.

При верижна катастрофа с повече от 50 автомобила на автомагистрала „Хемус" загинаха 3-ма души, повече от 10 пострадаха тежко.

В такъв тунел, който е доста дълъг, мръсотията, която се натрупва при неговата експлоатация, при овлажняване действително създава една много неприятна ситуация-намалява сцеплението на пътя. Според мен това е една обективна причина, че автомобилите са имали проблем със спирането, обясни Алекси Стратиев.

Според него трябва да се сложи автоматизирана система, която при задръствания или при спиране на движението в тунела да сигнализира на входа да не влизат други превозни средства.

Експертът коментира и последните предложения, които имат за цел да намалят катастрофите и жертвите на пътни инциденти. По думите му има полезни неща, но има и доста безмислени. Като пример за последните той посочи това, че драстично се увеличават глобите за шофиране след употреба на алкохол, а в същото време глобите за неправоспособните водачи си остават същите.

Статистиката показва, че алкохолът не е проблем. Алкохолът с течение на годините, като причина за пътно-транспортните произшествия, чувствително намалява. Процентът на загиналите по причина на алкохол беше някъде около 7%, спадна на 5%, на 4%, миналата година са само 2%, което показва, че нормата действа. Не виждам логика да се променя, докато неправоспособните чувствително нараства и 11% от загиналите са по причина неправоспособност. А към тях не се взимат тези драстични мерки. Впечатлява ме и това, че превишената скорост се вкарва като престъпление по Наказателни кодекс, преди да може да се въздейства по административен път. Действа ли към момента нормата за контрол на скоростта, при положение, че половината от нарушителите не са изтърпели наказание си, ние не търсим начин те да го изтърпят, а го прехвърляме в Наказателния кодекс, което ми се струва малко нереално, коментира Стратиев.