/КРОСС/Честно казано не знам на кого е попречила услугата за споделено пътуване UBER, за да бъде спряна. Ние излязохме на улицата, защото искаме да имаме избор. Това каза Стоян Панчев, участник в протеста в защита на UBER. Дали ще бъде тази платформа, дали ще бъдат таксиметрови услуги или нещо друго, ние искаме да имаме избор, а в момента държавата ни пречи, добави той.
Да не възникнат някакви недоразумения, аз съм фен на UBER. Това каза от своя страна Ромео Ценков от Асоциацията на таксиметровите шофьори. Той добави обаче, че подкрепя решението на Върховен административен съд дейността на фирмата да влезе в съответствие с българското законодателство. Много лесно се прави едно запитване до правна дирекция на Министерство на финансите, които да се произнесат дали тази дейност била тя таксиметрова услуга, приличаща на таксиметрова или споделено пътуване, дали при извършването на тази дейност фирмата UBER, водачите, които извършват това споделено пътуване случайно не попадат в неперсонифицираните дружества, дали не подлежат на данъчна регистрация в 10-дневен срок и така нататък, коментира Ценков.
Според мен как се обуславя в законодателството дейността на UBER реално е по-малкия проблем. По-скоро законодателството трябва да бъде приспособено съгласно новостите на пазара и новостите в момента и нуждите на гражданите. Това каза от своя страна Аркади Шарков, организатор на протеста в защита на UBER. В крайна сметка каквото и законодателство да хванем, голямата част от него е писана отдавна и то трябва да бъде променяно, за да съответства на съвременните норми и нужди на гражданите, смята той. Специално за UBER доколкото знам шофьорите, които извършват услугата си имат граждански договори, плащат си данъците и осигуровките и не може да се каже, че има покрити неща и не се изплащат съответните данъци.
В случая с UBER на мен ми се струва, че отново има едно неразбиране от страна на държавата и нейната намеса на свободния пазар на транспортни услуги, коментира от своя страна икономистът Румен Гълъбинов. Ако има наистина свободен пазар на транспортни услуги в страната, да, трябва да има контрол върху извършваната дейност, но от друга страна държавната регулация убива свободата на пазара.