Пловдивчани искат да си върнат тролеите, инж. Ангел Батаклиев предлага нова стратегия
Секция: БЪЛГАРИЯ
14 Октомври 2015 15:20
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Пловдивчани искат да си върнат тролеите, инж. Ангел Батаклиев предлага нова стратегия

/КРОСС/Възстановяване на тролейбусния транспорт поискаха пловдивчани на дискусия, организирана от инж. Ангел Батаклиев, кандидат за общински съветник от листата на БСП - Пловдив. "Този вид транспорт е екологично чист и близо два пъти по-евтин от автобусния", подчерта социалистът.
Доц. Димитър Сестримски, бивш директор на Института по транспорт, посочи, че до 2030 г. държавите от ЕС са задължени да намалят наполовина возилата от градския транспорт, използващи конвенционални горива, а до 2050 г да ги изведат напълно от системата на масовия транспорт. Според него предимствата на тролейбусния транспорт са, че е безшумен, не отделя вредни емисии и има по-малък разход на енергия.
"Град като Пловдив не може да няма електротранспорт. Още повече, че вече е изградена контактна мрежа с дължина 103 км", заяви доц. Сестримски. Според заместник-шефа на Общинския съвет и кандидат за съветник доц. Ангел Иванов управляващата коалиция - ГЕРБ, ДПС и присъдружните малки партийки, в Пловдив е виновна за затриването на тролейбусния транспорт. "От 3 г. правим опити да върнем тролеите, но местната власт не ни чува. Ако се наложи, ще преминем към гражданско неподчинение", заяви полк. Ангел Тюфекчиев, председател на Инициативния комитет за възстановяване на електротранспорта в Пловдив. По думите му Тотев е основния виновник за настоящата ситуация.
Депутатът от БСП Георги Свиленски, член на парламентарната комисия по транспорт, призова пловдивчани на 25 октомври да гласуват с №5 в бюлетината , за да видят отново тролеите по улиците на града.
Експертите, които присъстваха на дебата, подчертаха, че електротранспортът трябва да се развива заедно с пешеходния и велосипедния. "Колоездачните алеи под тепетата не отговарят на европейските стандарти. Във всички държави от ЕС минималната ширина в едната посока е 125 см и още толкова в другата", посочи доц. Иван Брешков от катедрата по транспорт на УНСС.
Специалистите са готови да участват в актуализацията на стратегията и плана за развитие на тролейбусния транспорт в Пловдив, стана ясно на срещата. В дискусията, че чуха мнения за финансовото обезпечаване на такава управленска амбиция. Вариант е обособяването на тролейбусния транспорт в отделно дружество на основата на публично-частното партньорство. „Има начин, но е нужна воля от страна на местната власт" - посочи инж. Батаклиев.