/КРОСС/„Бих решавал нещата в обществения превоз на пътници в Перник принципно: гарантиран транспорт с максимално чиста конкуренция между превозвачите". Това обяви кандидатът за кмет на община Перник от БСП Ерик Рангелов на среща с представители на превозвачески фирми. В намеренията му се включва сигурност за превозвачите чрез дългосрочни договори, което ще даде възможност на транспортните фирми да инвестират в нови автобуси, ефективна общинска транспортна схема, както и цялостна ревизия на разписанията по различните линии. Общината е ваш длъжник, заяви той пред превозвачите.
Сред основните въпроси за решаване Ерик Рангелов постави и безусловното възстановяване на тролейбусния транспорт. Неприятният факт е, че Общината с лекота отхвърли предложението на чехска фирма за публично-частно парньорство, коментира той.
Искаме чуваемост, обяви Магдалена Милтенова, собственик на превозваческа фирма и председател на транспортния клъстер „Перник" ООД. На това Ерик Рангелов отвърна, че е решен Общината да води активен и постоянен диалог с браншовите организации. Ние предлагаме отворено управление, с други думи, край на бетоновите стени между браншовиците и Общината, допълни кандидатът за общински съветник арх. Михаил Михайлов. Според него е нужна нова и ефективна транспортна схема, в чието изработване да участват и превозвачите, които биха могли да дадат най-верните и работещи решения.
Магдалена Милтенова също е на мнение, че общинската транспортна схема трябва да се актуализира. Очакванията на превозвачите обаче са изискванията, които Общината ще предяви към тях, да бъдат спрямо реалната ситуация.
От 2013 г. работим с временни договори, които не ни дават сигурност и не можем да инвестираме в нови автобуси, обърна внимание на сериозните въпроси пред бранша тя. Въртим в омагьосан кръг, от който няма излизане. Разписанието на автобусите не е добре направено. Нагъсто е, дублират се часове, а така се генерират загуби, твърди Милтенова. Един автобус може да покрива нуждите на няколко населени места, през които минава, а не към тях да вървят 4 отделни автобуса, каза тя.
Досега превозвачите работеха като врагове по пътищата на Перник, но противопоставянето не ни носи нищо добро, сподели Магделена Милтенова. Общината трябва да направи така, че да има работа и за тролеите, и за автобусите, и за такситата. Ако работим в една посока като партньори, нещата ще потръгнат, смята тя и засегна незаконния транспорт с „копърките" най вече по линията Перник -София, който е сред големите проблеми за града.
В разговора участва и депутатът от „БСП Лява България" и член на парламентарната комисия по транспорт Георги Свиленски. В Перник системата е тотално сбъркана, твърди той и посъветва да се намери баланс, така че тролеите, автобусите и такситата да работят, а да не се „бият".
На срещата с превозвачите бяха кандидатите за общински съветници Валентин Петков, Милена Милошева, Борис Костадинов, Мариана Крумова и Пепи Николов.