/КРОСС/ Дизелов двигател с мощност от 359 к. с., скорост над 100 км в час, включително и по неасфалтиран път, специална картечница, способна самостоятелно да унищожи противника, откривайки го с помощта на комплекс от разузнавателни средства, в това число и в инфрачервен диапазон, вместимост до 10 души.
Това са характеристиките на „руския Хамър“ – бронираният автомобил „Тайфуненок“, който започва масово да се разпространява в руската армия.
Въоръжените сили на РФ отдавна очакват брониран автомобил, който може да се използва за решаването на различни задачи: превозване на личен състав и неголеми товари, ескорт на автомобилни колони, и при необходимост да може да се използва като техника за радиационно или химическо разузнаване.
„Тайфуненок“ е разработен от компанията „КамАЗ“ с използването на вече съществуващи възли и агрегати. Шасито на КАМАЗ-53949 е със система за придвижване 4х4, върху което е монтирано бронирано купе с оригинална конструкция, в което се използват технологиите от „Тайфун“ – съвременна комбинирана защита на основата на керамични брони, под които има защитна стомана. Автомобилът има балистична защита от трета степен, което позволява да бъде защитен екипажът от бронебойни куршуми калибър 7,62 мм.
Освен това, в конструкцията на автомобила е предвидена и защита от взривни устройства, която е способна да предпази намиращите се в купето пътници от взрив с еквивалент от осем килограма тротил.
При взривяване на бронирания автомобил взривната вълна се погасява от V-образното дъно, а прикрепените към тавана седалки позволяват надеждното закрепване на позицията на пътника. Дори след взрив „Тайфуненок“ може да премине още поне 50 километра благодарение на оборудваните със специални вложки гуми.
Купето на бронирания автомобил разполага с места за командира и водача, както и за десант от осем души. По своята същност „Тайфуненок“ е способен да транспортира общовойсково съединение.
Обитаемото пространство на бронирания автомобил е херметически затворено, а в случай на химическа или газова атака, вътре е монтирана система за филтриране на въздуха, която унищожава токсичните вещества. Автомобилът е оборудван и с видеокамери, осигуряващи видимост на 360 градуса за екипажа и водача при лоша видимост през бронираните стъкла. С помощта на тези камери може да бъде управлявана картечницата както от автомобила, така и от оператор в щаба, получаващ видео изображение в реално време по спътников канал за връзка.