Столична община, АПИ и частният бизнес трябва да подобрят координацията си
Секция: ПОЛИТИКА
20 Октомври 2015 16:12
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Столична община, АПИ и частният бизнес трябва да подобрят координацията си

/КРОСС/ Столична община, Агенция „Пътна инфраструктура" и частният бизнес трябва да подобрят координацията си, за да се реализират качествено транспортните проекти в столицата. Това заявиха експерти по време на форум, организиран от „Движение 21".

В дискусията участие взеха доц. Симеон Ананиев, председател на асоциация „Български железопътни превозвачи" и съпредседател на клъстър „Зелен товарен транспорт", Георги Минчев, председател на Контролния съвет на Национално сдружение на българските спедитори, Илия Илиев, експерт по проучване и проектиране на железопътни линии , Веселин Грозданов, гл. редактор на списание „Железопътен и интермодален транспорт", Светослав Мартинов, главен асистент във Факултет по транспорт на Технически университет - София и други.

На срещата транспортният експерт и кандидат за общински съветник на „Движение 21" Любомир Сяров представи основните приоритети на партията. Сред тях са интегрирано развитие на транспортната система, повишаване на събираемостта в градския транспорт, повишаване на дела на релсовия транспорт за сметка на автомобилния, както и насърчаване на придвижването с велосипеди и изграждане на подходящата инфраструктура. Приоритет е и създаване на интермодални хъбове за пътници. Това са точки, в които се пресичат повече от един тип градски транспорт и на които пътниците могат да се прекачват към други направления.

Сред основните проблеми, които експертите очертаха, за подобряването на транспорта е липсата на достатъчен финансов ресурс. Като възможно решение беше предложено инвестиционните намерения на София да бъдат съобразени със средствата, които държавата ще получи по оперативни програми „Транспорт" и „Региони в растеж". Така основна цел на новия общински съвет ще е да очертае най-важните и неотложни транспортни проекти, които да бъдат реализирани. За да изпълняват обаче качествени проекти усвояването на евросредства не трябва да е самоцел.

По време на дискусията транспортните експерти се обединиха около тезата, че в София има изградени паркинги и товарни терминали, чиито капацитет не се използва на 100%. Общината може да спести значителни средства като стимулира хората да ползват изградените вече съоръжения, а не да строи нови такива. Бяха изказани мнения и че Столична община трябва да изготви анализ за използваните видове транспорт по райони, за да се подобри планирането при поддържането и изграждането на нова транспортна инфраструктура.

„За съжаление и в момента няма разработена дългосрочна визия за развитие на транспорта в столицата, а се работи на парче. И аз и колегите обаче сме готови да подкрепяме всички добри идеи и решения за подобряването на ситуацията. „Движение 21" ще се старае да привлече все повече експерти, чиито предложения да представя в общинския съвет", заяви заместник-председателят на партията инж. Симеон Славчев.