/КРОСС/Международната федерация по автомобилизъм (ФИА) обяви, че ще предложи влизането на доставчик на по-евтини двигатели във Формула 1 от 2017 г.
Това ще позволи на по-скромните отбори да имат алтернатива на хибридните V6 задвижващи системи. Въпреки че спецификата на въпросните по-евтини двигатели не е обявена официално, се знае, че ФИА иска да има 2.2-литров битурбо шестцилиндров, който е сходен с настоящите в "Инди кар".
Автомобилната федерация планира да стартира търг, към който се очаква интерес да проявят поне два производителя - "Косуърт" и "Илмор".
Днешното съобщение е резултат от неотдавнашната среща между производителите на двигатели и ФИА в Женева, където обект на разговори беше въвеждането на таван на разходите за двигател и скоростна кутия.
На тази среща е взето анонимно решение с голямо мнозинство да има максимална цена. "Ферари" обаче е наложил правото си на вето, за което има споразумение с ФИА отпреди много години. Правото на вето няма да бъде оспорено законово от федерацията. Затова тя е прибегнала до друг вариант, пише "Дневник".
"ФИА ще започне консултации с всички заинтересовани страни за възможното въвеждане на клиентски двигател, който ще бъде на разположение през 2017 г. След консултациите ще бъде отправена покана за участие в търг. Разходите за въпросния клиентски двигател ще бъдат много по-ниски от текущите", обяви Международната федерация по автомобилизъм
От 2014 г. във Формула 1 се използват 1.6-литрови хибридни двигатели с шест цилиндъра, чиято цена е около 18 милиона евро.
Според изданието "Ауто, мотор унд шпорт" по-евтините 2.2-литрови битурбо двигатели ще струват около 6 милиона евро. Те обаче ще имат по-голям разход, което ще наложи отмяна на забраненото от 2010 г. дозареждане с гориво по време на състезанията.
Промотърът на Формула 1 Екълстоун напълно застава зад идеята и е убеден, че ще работи. "Да, очевидно е, че може да се направи", каза той, цитиран от Fox Sports.
В същото време действащите в момента производители са скептично настроени към идеята. Според анализатори действията на ФИА могат да послужат като инструмент, който да принуди производителите да намалят цените за доставка на текущите им двигатели.