/КРОСС/Училищата с профилирано и разширено изучаване на изкуства, музика и изобразително изкуство и хореография излизат на протест на втори ноември, за да защитят разширеното им изучаване с достатъчен брой часове в различните етапи на обучение. В писмо до образователното ведомство специализираните училища посочват, че липсва правилно позициониране на този тип образование в училищата с профилирано и разширено изучаване на изкуства, което застрашава практическата реализация на този тип обучение.
Юлия Герасимова, директор на СОУ „Климент Охридски" в Добрич с разширено и профилирано изучаване на музика, изобразително изкуство и хореография изрази доволството си, че в предложения проект на държавните образователни стандарти двата предмета - музика и изобразително изкуства са заложени в първия гимназиален етап, което дава възможност за надграждането им в гимназиалното обучение. Герасимова изрази надежда, че в стандартите ще бъде регламентирано и индивидуалното обучение по музика, свързано с определен музикален инструмент или пеене.
Елена Търничкова, главен експерт по музика и хореография в дирекция „Образователни програми и образователно съдържание" в МОН обясни, че законът дава възможност всяка предметна област да бъде разположена в съответния етап на образование със съответния брой часове, така че да се постигне хармонично развитие на децата. Търничкова потвърди, че с новия учебен план се гарантира съществуването на профилираното обучение по изкуства. Тя уточни, че профилираните училища са предложили на министерството модел на финансиране на индивидуалното обучение по изкуства, за по-оптимално използване на единния разходен стандарт за един ученик.
Шестте часа, отделени за профилиращ предмет в 11-и и 12-и клас не са достатъчни за разгръщането на обучението, сподели Величка Николова, директор на столичното 144 СОУ „Народни будители".