Coty придобива 3 от най-известните дивизии на Procter&Gamble – най-противоречивата сделка в света на красотата днес
Секция: ЛЮБОПИТНО
30 Октомври 2015 16:13
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Coty придобива 3 от най-известните дивизии на Procter&Gamble – най-противоречивата сделка в света на красотата днес

/КРОСС/Една от най-противоречивите сделки в света на красотата скоро ще стане реалност. Сделката е на стойност около 12 милиарда долара, според различни източници, и ще разтърси козметичната индустрия както никога досега!

Procter&Gamble скоро ще се сбогуват с някои от най-известните си брандове, свързани с красотата - Wella и Clairol (грижа за косата), Gucci и Hugo Boss (парфюми), Max Factor и Cover Girl (козметика). Въпреки че сделката все още не е финализирана и нито една от двете компании не е направила официално изявление по въпроса, медиите твърдят, че е въпрос на седмици широко дискутираната сделка, в която ще бъдат спестени немалко данъци, да стане факт.

Световноизвестната американска компания за продукти за красота и парфюми, Coty, с пазарна капитализация от 9.39 милиарда долара, е дала най-добрата оферта за 3 от най-известните дивизии на Procter&Gamble, а именно грижа за косата, парфюми и козметика. Компанията Coty е добре известна в козметичната индустрия със световноизвестните си брандове Calvin Klein, Marc Jacobs, Chloe (парфюми), New York Color (козметика), OPI (лак за нокти) и Rimmel (спирали).

Това е ситуация, в която губещи няма. Procter&Gamble ще получат възможността да заздравят портфолиото си и да бъдат по-праволинейни в бизнеса си. Ако сделката стане факт, Procter&Gamble ще имат възможността да фокусират своите усилия върху основните си брандове, които съставляват около 90% от фирмените продажби и повече от 95% от тяхната печалба. Тези брандове включват Tide (прах за пране), Crest (паста за зъби) и Pampers (пелени за еднократна употреба).

В резултат на сделката P&G може да загуби приходи от между 3 и 6 милиарда долара (според Forbes). Тази загуба на пазарен дял, обаче, сякаш е приемлива за P&G, тъй като тяхната цел е да намалят присъствието си в бизнес света на красотата и да се насочат към по-малко на брой, но пък по-бързо развиващи се брандове като тези, посочени по-горе.

Coty, от друга страна, е компания, която е добре известна с редовните си придобивания на различни брандове през годините. Тази конкретна сделка ще бъде добре дошла за тях, тъй като ще могат да се възползват от огромния брой фенове на P&G по целия свят. Още повече, това драстично ще увеличи техния пазарен дял при парфюмите, грижата за коса и козметиката и ще ги направи световен лидер в парфюмната и козметичната индустрия.