/КРОСС/Uber и властите в Германия отново кръстосаха щпаги. Технологичната компания за споделен превоз обяви, че спира дейността си в три големи германски града - Хамбург, Франкфурт и Дюселдорф. Като причина за решението си тя посочи сложните изисквания на регулаторите, предава Ройтерс.
Това става почти девет месеца, след като германски съд постанови, че шофьорите, които карат за Uber, трябва да си извадят същите лицензи, каквито се искат от нормалните таксиметрови превозвачи. Още от самото си стъпване в Германия Uber имаше множество проблеми с властите и новото решение на компанията е само поредният пример за това.
През януари 2013 г. услугата за споделено пътуване дебютира в станата без фанфари, като първата поява бе в Берлин само с няколко коли и не бе отразена в медиите.
През август 2014 г. властите в столицата опитаха да забранят UberBLACK и UberPOP, но четири дни по-късно Административният съд на Берлин отхвърли забраната, а месец след това съд във Франкфурт постанови временно спиране на дейността в цялата страна, докато компанията не предостави нужните документи за предлагането на услугата си.
В момента Uber вече работи само в два града в страната - Берлин и Мюнхен.
Платформата за споделени пътувания Uber спря временно дейността си в България през октомври. Припомняме, че в края на септември Върховният административен съд (ВАС) потвърди решението на Комисията за защита на конкуренцията, че услугата за превози трябва да "преустанови некоректните практики". За да продължи работа законно, Uber ще трябва да се "преквалифицира" в истинско такси - с боядисани коли, да плаща по-висока цена за "Гражданска отговорност", а колите да минават по-често на преглед.
Технологичният стартъп е представен с услугата си UberХ в България от 9 декември 2014 г. Чрез платформата пътници правят заявки за споделяне на превоз в рамките на населено място. Шофьорите установяват контакт и си поделят част от разходите за използване на личните си автомобили чрез споделеното пътуване. Компанията имаше около 40 хил. потребители в София.