50-те електронни услуги, разработени по проект на МТИТС за Столична община, тръгват до седмици и в други местни администрации
Секция: ИКОНОМИКА
03 Ноември 2015 14:57
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
50-те електронни услуги, разработени по проект на МТИТС за Столична община, тръгват до седмици и в други местни администрации

/КРОСС/ „Разчупването на остарелия модел, в който всяка администрация разглежда своята система по феодален начин, като огромен информационен остров, бе основната идея на проект „Развитие на административното обслужване по електронен път", заяви заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Валери Борисов при откриването на заключителната конференция за представяне на резултатите от дейностите. 

„Започнахме с анализ и предложение за промяна на законодателството, което беше неразбираемо за институциите, които трябваше да го прилагат", каза заместник-министърът. Бяха определени най-важните, 34 регистъра с данни, които да обменят информация по електронен път. „В началото на изпълнението на проекта бе направен анализ, за да се установи коя администрация предоставя най-голям брой услуги. Оказа се, че това са общините", каза заместник-министър Валери Борисов. По думите му, в рамките на проекта са разработени 50 от най-използваните общински административни услуги и за партньор е избрана Столична община. В резултат на спестяване на средства при изпълнението на проекта, тези услуги ще бъдат предоставени за ползване чрез облачна структура на всички общини в страната. Първо те ще стартират в Бургас, Габрово и Радомир, а до няколко седмици може да обхванат и други общински администрации.

Както при строителството на една къща, така и при поставянето на основите на е-управлението, разработихме архитектурен модел как да са предоставят е-услуги от централните администрация и от местните власти, заяви в приветствието си Валери Борисов. Бяха разработени по 10 електронни услуги, за да се тества работата на моделите.

Проект „Развитие на административното обслужване по електронен път" стартира с мащабна тръжна процедура, в която участваха всички утвърдени международни и български фирми от сектора, каза в заключение заместник-министър Валери Борисов. Той припомни, че в условия на прозрачност, без нито едно обжалване на решенията на комисията, са избрани за изпълнители български фирми с доказани възможности.

Проект „Развитие на административното обслужване по електронен път" се осъществява с финансовата подкрепа на ОП „Административен капацитет", съфинансирана от Европейския съюз, чрез Европейския социален фонд.