САЩ увеличават разходите си за антируска пропаганда
Секция: СВЯТ
04 Ноември 2015 14:36
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
САЩ увеличават разходите си за антируска пропаганда

/КРОСС/ Вашингтон възнамерява да увеличи разходите за информационна пропаганда срещу Русия, съобщи телевизия „Звезда“.

Зам.-генералният секретар на САЩ по Европа и Евразия Бенджамин Зиф е потвърдил това днес на изслушване в сенатския комитет по външни работи на Конгреса на САЩ, предаде агенция ТАСС.

По думите на Зиф, през финансовата 2015-та година САЩ са отпуснали на Държавния департамент и Агенцията за международно развитие 66 млн. долара за „поддържането на гражданското общество и независимите медии в Евразия и Югоизточна Европа“, от тях на пресата са отпуснати 16 млн. долара, други четири милиона са предоставени на така наречения „бюджет на публичната дипломация“, тоест за подкрепата на самия агитационен и пропаганден апарат на САЩ, пише „Звезда“.

А през 2016-та финансова година, която започна в САЩ на 1 ноември 2015 г., тези разходи трябва да възлязат на 83 млн. долара, продължава Зиф. Тоест да се увеличат с 26%. Дипломатът подчертава, че това е част от проектобюджета на президента Барак Обама за „този сектор“ от бюджетите на Държавния департамент и Агенцията за международно развитие.

Зиф отбелязва, че при агитациите и пропагандата „бързото реагиране е жизненоважно“, но в дългосрочна перспектива е нужен „настъпателен подход“. И като ефективен той пример посочва дейността на така наречената „група на приятелите на Украйна“, в която по думите му влизат над 20 „правителствени съмишленици и международни организации“, които постоянно провеждат консултации и обсъждат методите си на работа.

Освен това се провеждат „програми за обмен и обучение, които обединяват журналистите и лидерите на общественото мнение в регионални и трансатлантически мащаби“, допълва дипломатът.

Относно използването на съвременни информационни технологии, Зиф отбелязва, че 63 американски посолства и консулства в Европа и Евразия ще задействат „целия диапазон на съвременните медии“, като за целта те имат квалифицирани специалисти, които до съвършенство владеят техниката на работа и с „традиционните медии и лидерите на общественото мнение“, и с всякакви иновации в социалните мрежи.

Кореспондент на ТАСС отбелязва, че Зиф е завършил изказването си с призив към американските законодатели да не щадят средства за агитация и пропаганда, тъй като подобни разходи способстват за запазването на действащия световен ред.