Електронно управление на консулските услуги въвеждат от МВнР
Секция: ПОЛИТИКА
05 Ноември 2015 10:40
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Електронно управление на консулските услуги въвеждат от МВнР

/КРОСС/Министерството на външните работи ще въвежда електронно управление на консулски услуги в изпълнение на дейностите по проект „Е-консулски услуги" с рег. № 13-31-35/23.04.2014 г., който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет 2007-2013г.", съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд." Проектът ще бъде представен на откриваща пресконференция в Националния пресклуб на БТА на 5 ноември от 13.00 часа.
Общата цел на проекта е да се подобри качеството на административното обслужване на гражданите и бизнеса посредством развитие на електронното управление в дирекция "Консулски отношения" на Министерството на външните работи на Р България. Проектът е насочен към гражданите и представители на бизнеса, както и служители от дирекция „Консулски отношения" и консулски служители от дипломатическите и консулските представителства на Р България. За целта в процес на разработка е уеб базирана система за електронни административни услуги на МВнР на базата на съвместно сътрудничство с различни институции и организации, като МВР, Нотариална камара и др. Електронното управление в дирекция "Консулски отношения" на МВнР ще спести време и средства за пътуване на българските граждани, живеещи извън пределите на страната до най-близката консулска служба за подаване на заявление за издаване на личен документ: паспорт, лична карта и свидетелство за управление на МПС, особено в случаите, когато живеят в места, които са по-отдалечени от консулските служби или в държави, в които Република България няма дипломатически и консулски представителства. Новата система ще спести време и на нотариусите, съответно и на гражданите и бизнеса, за проверка на заверки, извършени в консулските и дипломатически представителства на страната извън граница.
При разработката се спазват изискванията на Закона за електронното управление и подзаконовата нормативна уредба в тази област, включително Наредбата за общите изисквания за оперативна съвместимост и информационна сигурност (НОИОСИС) и Наредбата за изискванията към единната среда за обмен на електронни документи (НИЕСОЕД), както и Закона за защита на личните данни (ЗЗЛД). Подобряването на административното обслужване на гражданите и бизнеса ще бъде постигнато като резултат от подобряване на организацията на работните процеси и обслужването на гражданите и изграждане на система от процедури и правила.
Дейностите по проекта предвиждат да бъде проведено обучение на обучители от дирекция „Консулски отношения", както и дистанционно обучение на служители от консулските служби зад граница и встъпително обучение на служители от МВнР във връзка с внедряването на електронните услуги. Ще се повиши информираността на целевите групи и обществеността за електроните услуги, които предоставя по компетентност дирекция „Консулски отношения". Ще бъде изработен проект за цялостна визуализация и идентификация в информационното пространство на предоставяните от дирекция „Консулски отношения" електронни услуги и ще бъдат проведени пет информационни дни за популяризиране на проекта и представяне на услугите пред целевите групи.