/КРОСС/Винетката трябва да се увеличи.
На това мнение е бившият министър на икономиката Николай Василев. Като аргумент той посочи, че откакто преди седем години цената на винетките беше вдигана за последно минималната заплата се е вдигнала два пъти.
Не казвам, че в момента тя е голяма, но е факт, че все пак доходите са се повишили, посочи той в сутрешния блок на БТВ.
Василев обаче подчерта, че България е на едно от последните места по качества на пътищата си и ако винетката бъде увеличена и по този начин влязат повече пари за поддръжка и ремонт на пътищата, това би било от полза за страната. За да станат българските пътища конкурентни на по-развитите европейски страни, трябва да отделяме по-големи суми за тяхната поддръжка, допълни той. По думите му, според направените от различни експерти изчисления, цената на винетката би трябвало да се увеличи някъде двойно и тя би трябвало да стане наистина около или над 140 лева.
Идеята за повишаване на цената на винетките във вида, в който се предлага не е добра и не трябва да се прави, коментира от своя страна Борис Гаврилов, председател на Българския автомобилен съюз. Той даде за пример Швейцария, където няма дневни, седмични или месечни винетки, а само годишни, но те са задължителни за всички, независимо колко често се движат по пътната мрежа на страната.
Ако в България бъде въведен подобен начин на плащане, смятам, че ще е по-добре, каза Гаврилов. Проблемът у нас е, че винетки се искат не само за първокласните пътища и магистралите, а надписи "Винетка" има на изхода на почти всяко село, когато излизате от него, а всички знаем, че тези третокласни и второкласни пътища обикновено са пълни с дупки, каза той.