В парламента обсъдиха промяната в закона за таксиметорвите услуги
Секция: ПОЛИТИКА
12 Ноември 2015 15:50
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
В парламента обсъдиха промяната в закона за таксиметорвите услуги

/КРОСС/„Не разбирате какво сте подписали. Поднесен Ви е един текст, внесли сте промени в два закона и не знаете за какво става въпрос". С тези думи народният представител от ПГ на БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ Георги Свиленски се обърна към Менда Стоянова по повод промените в Закона за местни данъци и такси, засягащи таксиметровите услуги. Той е категоричен, че с направените предложения таксиметровите превозвачи пак няма да плащат нищо, защото те са фирми, които дават коли на скъп лизинг. „Променяте думата „водач", като казвате, че вече може да се изпълнява от „лице", коментира депутатът. Той обясни, че за да бъдеш таксиметров водач се полага изпит, че познаваш града, психо тест, физически, шофьорска книжка. „Сега се предлага всяко едно лице да отиде, да вземе колата от този превозвач и да си плати данък. В транспортна комисия, която трябва да разгледа този закон, запозната е и се занимава с този бранш, само с 2 гласа „за" и 8 „против" и „въздържали се", това предложение е отхвърлено", подчерта той.

Свиленски отправи и редица въпроси към Стоянова: „Защо не искате да представите мотивите пред колегите? Кой Ви написа този закон? Кой защитавате с този закон? Защо едно таксиметрово лоби проби при Вас и внесохте тази поправка? Защо отменяте 3-годишните разрешителни - за да не плащат един път на 3 години 50 лв, а да дават три пъти по 50 лв?"

Георги Свиленски е категоричен, че ако няма отговори на тези въпроси, няма да го има и доверието на обществото- хората, полицаите, а другата седмица и на таксиметровите шофьори. Според него под благовидната поправка „патентен данък", ще бъдат защитени една категория фирми, които са поставили друга много голяма категория в положение да не могат да си изкарват хляба. „С предложения закон Вие предлагате да им вземете по още от 400 до 1000 лв. Те сега живеят в таксиметровите автомобили. Работят по 20 часа, за да изкарат лизинга на тези, които вие защитавате", каза още той. Свиленски попита дали е възможно закон, единодушно приет на 6 октомври от мнозинството в парламента, да бъде променян на 6-ти ноември. „Кое наложи това? Какво общо има Законът за автомобилните превози с патента, който искате да наложите", попита той. Народният представител подчерта, че няма становища от Министерството на транспорта, Националното сдружение на общините, Министерството на финансите. „Ако имате намерение да променяте Закона за автомобилни превози, го направете по реда, по който трябва", заключи Георги Свиленски.

„Къде е министърът на транспорта и защо не е тук, когато се обсъжда промяна на правилата? Това ли обещахте на хората, които гласуваха на парламентарните избори - да вдигате данъците?" Това попита народният представител Красимир Янков от парламентарната трибуна. Той припомни времето с премиер Иван Костов, когато е имало протести на таксиметровите шофьори. „И вас ви очаква същото - спонтанна реакция, защото се опитвате да наложите нови данъци върху малкия бизнес в услуга на големия", подчерта Янков. Според него се натоварва цял бранш с допълнителни разходи. „Затова ли манипулирахте изборите и Ви трябваха тези общини, където са концентрирани таксиметровите превози, за да се опитате да пълните бюджета на общините?", попита още той и припомни намерението на управляващите да увеличат данъчното бреме на физически лица с още 2%, които да допълват общинските бюджети. „Министърът на транспорта трябва да е тук и да отговори дали е съгласен с предложените промени, защото протестиращите ще са пред неговата врата", заключи Красимир Янков.

„Не съм съгласен, че вашият лобизъм е в интерес на приходите. Позволява се на големите превозвачи да не плащат ДДС", заяви депутатът Георги Търновалийски по темата. Според него всеки водач ще работи от името на превозвача за своя сметка. „В крайна сметка резултатите за фиска ще бъдат нула. Недопустимо е по този начин да се внасят промени в данъчните закони в 12 без 5, без финансова обосновка", каза още той.