/КРОСС/ Китайският електронен гигант „Алибаба" разпродаде стоки за 14,5 млрд. долара в последните 24 часа. Цифрата е предварителна, но е нов рекорд за дневните интернет продажби. Поводът за най-големите разпродажби в света е Денят на самотните сърца, който китайците празнуваха вчера. По традиция на този ден се правят огромни разпродажби, от които всяка година се достигат печалби от около 10 млрд. долара. „Алибаба" проведе първата си такава разпродажба на 11 ноември 2009 година. Сумата на продадените стоки надмина и приходите от „черните петъци" в САЩ през последните пет години.
Според основателя и главен изпълнителен директор на „Алибаба" Джак Ма цифрите показват само една малка част от големия потенциал, който се намира в потреблението на вътрешния пазар на Китай. „Средната класа в Китай е около 300 милиона души. Ние смятаме, че в следващите 15 години тази цифра ще бъде 500 милиона, което ще създаде по-голямо търсене на качествени стоки и ще даде тласък на икономическия растеж", посочи той.
„Алибаба" е китайска компания, работеща в областта на електронната търговия. Групата има своя собствена електронна система за плащане Alipay и притежава най-големите онлайн магазини - Taobao и AliExpress. Първичното публично предлагане на компанията на Нюйоркската фондова борса беше през септември 2014 г., което бе записано като най-голямото IPO в историята, привличайки 25 млрд. долара.