/КРОСС/ „От следващата година концесиите ще бъдат в Министерството на туризма и ще има изцяло нов подход по отношение на плажовете. Те ще се разделят минимум в 4 категории с 4 подкатегории. По-ниските цени за плажните принадлежности ще бъде сред основните точки". Това каза в предаването "Факторът Кошлуков" по Канал 3 министърът на туризма Николина Ангелкова. Тя посочи, че от януари до септември 2015 г. има малък спад на броя туристи, но пък има ръст на нощувките.
"Културно-историческият туризъм към 2020 г. ще бъде водещ. В Европа той има дял над 50 процента, у нас - около 11 процента. Разработихме осем културно-исторически дестинации, които ще бъдат във фокуса на нашата реклама следващата година", посочи Ангелкова. По думите й, частните руски посещения не са намалели, основно липсват държавните служители и детските лагери. Според министъра, е важно туризмът да има министерство, за да се чува гласа му, като тя посочи, че основните й усилия са насочени към работата с туроператорите.
"Основните политики България да стане целогодишно разпознаваема дестинация са две - реклама и качество", добави Ангелкова. Тя беше категорична, че няма да се правят компромиси с качеството и затова са повишили изискванията за получаването на звезди, което дава добри резултати.
"В регистъра за туристически дестинации в момента има 3 300 обекта, които са подадени основно от общините. В промените на закона сме заложили също изискване общините да приоритизират туризма и съответно да поддържат обектите си", обясни още министърът. На въпрос, какво е най-важното, което подготвя министерството за следващата година, тя отговори, че сред основните стъпки ще бъде създаването на съвета за кадрите, като призна, че липсата на кадри е един от основните проблеми в бранша.