/КРОСС/ Главният архитект на София Петър Диков подаде оставка. На пресконференция в Дирекция „Архитектура и благоустройство" в Столичната община той обяви, че се оттегля.
Диков е подал молба до кмета на София Йорданка Фандъкова с искане да бъде освободен от поста, считано от 9 февруари 2016 г., когато се навършват 10 години, откакто стана главен архитект, обясни той. Диков е депозирал и молба за освобождаването му и от директорския борд на столичния „Метрополитен".
Оставката му идва преди новоизбраният кмет на столицата Йорданка Фандъкова да обяви екипа си в новия мандат. По време на управлението си на направление „Архитектура и градоустройство" Диков търпеше много критики за начина, по който взема решенията, и за предложенията му за развитието на града. След оставката му следва конкурс за избор на нов главен архитект, който би могло да приключи в началото на 2016 година. Дотогава Диков ще бъде на поста.
Той се оттегля преди да е приключил конкурсът за новия облик на центъра на града, конкурса за устройствен план на Борисовата градина, с провален конкурс за площад „Св. Неделя" и други. По негово време бяха реализирани спорни проекти, като ремонтът на бул. „Витоша", който стана пешеходен. Сред неодобряваните проекти са и кръстовището на две нива при Лъвов мост и при Семинарията и нереализираната трамвайна линия през Борисовата градина до Студентски град. Последният скандал, свързан с него, бе строежът на жилищен комплекс до мястото, където бе „Софияленд" и кортовете „Малееви", припомня Клуб Z.
През 2009 г. беше приет Общ устройствен план на София, за който опозицията в общинския съвет смята, че взема големи части от Западен парк и Борисовата градина за застрояване. Последен пример е строеж зад Софияленд".
През годините главният архитект даде и много идеи, които дори не бяха официално обсъждани в Столичната община. Сред тях са забрана климатиците по фасадите на сградите да капят върху главите на минувачите, да се надстрояват с един етаж панелните блокове, столичният КАТ в „Дървеница" и областният КАТ в „Слатина" да се обединят в една сграда до т. нар. „Църна маца". Сред идеите му са още строеж на писта за Формула 1 край Доброславци, превръщането на металургичния комбинат „Кремиковци" в бизнес и логистичен хъб, строеж на нов национален стадион.
Работата на Петър Диков беше критикувана от много НПО, архитекти, граждани, както и от всички политически сили в Общинския съвет, с изключение на ГЕРБ.
Диков посочи като свой успех т. нар. Северна скоростна тангента. Предстои изграждането на връзки на тангентата със северните райони на София, допълни той.