Парите от винетки не стигат за поддръжката и ремонта на пътната инфраструктура
Секция: БЪЛГАРИЯ
18 Ноември 2015 09:58
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Парите от винетки не стигат за поддръжката и ремонта на пътната инфраструктура

/КРОСС/Цените на винетките не са вдигани от 2008 г. не поради друга причина, а заради това, че България като член на ЕС е имала възможност тези години да ползва голям финансов ресурс, за да направи своите пътища и магистрали. Тези подобрения, които са правени последните години, се дължат именно на европейското финансиране. Оттук нататък все по-малко пари ще идват по линия на ЕС за рехабилитация и обновление на тези пътища. Това каза в интервю за БНТ депутатът от ПГ на ГЕРБ Александър Ненков.

Ако приемем, че имаме 20 хил. км. републиканска пътна инфраструктура, ние в момента имаме около 220 млн. приходи от винетки на година, а реалната сума, която е необходима за поддържане на пътищата, е около 600 млн. Повишението на винетките реално е много под себестойността, която трябва да достигнем. Тези пари, които влизат от винетни стикери, отиват само за поддръжка на пътищата, обясни Ненков.

Депутатът от БСП Георги Свиленски се съгласи с твърдението на Ненков, че парите, събирани от винетни такси, не достигат за поддръжката и ремонта на пътната инфраструктура. Свиленски обаче заяви, че колегата му от ГЕРБ си противоречи с министър Лиляна Павлова, която казва, че парите от винетки не са за изграждане и поддържане на направената досега инфраструктура. Тези магистрали, които ги открихме последните 5 години, не са ли в гаранционен срок. Защо българските граждани ще плащат нещо, което трябва да го върши строителят, ако има некачествено строителство, попита червеният депутат.