/КРОСС/Цените на винетките не са вдигани от 2008 г. не поради друга причина, а заради това, че България като член на ЕС е имала възможност тези години да ползва голям финансов ресурс, за да направи своите пътища и магистрали. Тези подобрения, които са правени последните години, се дължат именно на европейското финансиране. Оттук нататък все по-малко пари ще идват по линия на ЕС за рехабилитация и обновление на тези пътища. Това каза в интервю за БНТ депутатът от ПГ на ГЕРБ Александър Ненков.
Ако приемем, че имаме 20 хил. км. републиканска пътна инфраструктура, ние в момента имаме около 220 млн. приходи от винетки на година, а реалната сума, която е необходима за поддържане на пътищата, е около 600 млн. Повишението на винетките реално е много под себестойността, която трябва да достигнем. Тези пари, които влизат от винетни стикери, отиват само за поддръжка на пътищата, обясни Ненков.
Депутатът от БСП Георги Свиленски се съгласи с твърдението на Ненков, че парите, събирани от винетни такси, не достигат за поддръжката и ремонта на пътната инфраструктура. Свиленски обаче заяви, че колегата му от ГЕРБ си противоречи с министър Лиляна Павлова, която казва, че парите от винетки не са за изграждане и поддържане на направената досега инфраструктура. Тези магистрали, които ги открихме последните 5 години, не са ли в гаранционен срок. Защо българските граждани ще плащат нещо, което трябва да го върши строителят, ако има некачествено строителство, попита червеният депутат.