Ангелкова: Индия е един от най-перспективните ни далечни пазари
Секция: ПОЛИТИКА
23 Ноември 2015 17:32
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Ангелкова: Индия е един от най-перспективните ни далечни пазари

/КРОСС/Индия е един от най-перспективните далечни пазари за България и имаме амбиции да задълбочим връзките между двете страни. Това е подчертала министърът на туризма Николина Ангелкова по време на разговор с индийския си колега Махеш Шарма в Делхи. Ангелкова е първият министър на туризма, с който нейният индийски колега се среща след встъпването си в длъжност през май тази година, съобщиха от Министерството на туризма.

Двамата министри са договорили България да е домакин на кръгла маса в началото на 2016 г. за набелязване на мерки за насърчаване на туристопотока с Индия и с участие на представители на едни от най-големите индийски фирми в областта на туризма. По време на разговора министър Шарма е изразил желание и лично да присъства на предстоящия бизнес форум. Двамата министри са подкрепили идеята и за организиране на дни на България в Индия и на Индия у нас, което също е добър начин за сближаване на двата народа и реклама на възможностите за туризъм.

Ангелкова и Шарма са обсъдили необходимостта от сключването на ново споразумение за двустранно сътрудничество с конкретни стъпки за стимулиране на туризма. Министър

Шарма е отбелязал, че акцент в бъдещото сътрудничество между двете страни може да е откриването на директна авиолиния , която да свързва София с Делхи, Мумбай, Калкута и Амритсар и да се превърне в предпоставка за сериозен пробив на индийския туристически пазар.

Така България може да стане авиационен център, от който туристите лесно да стигат до други дестинации в Западна Европа или САЩ например. Министър Ангелкова е споделила, че България проучва опита на други държави за откриване на изнесени визови центрове, в които да се издават туристически визи на индийски граждани. „Така страната ни ще стане много по-достъпна за индийските туристи и ще се увеличи чувствително броят на пътуванията", е посочила министър Ангелкова.
По-късно същия ден тя е участвала и във форум за насърчаване на туристопотока между двете страни и инвестициите в областта на туризма, организиран от Федерацията на индийските търговски камари (FICCI), която обединява най-големите представители на индийския бизнес. Над 100 компании са взели участие във форума, организиран със съдействието на посолството на България в Индия и търговското ни представителство в Делхи. Пред ръководството на FICCI и президента на федерацията Джиотсна Сури министър Ангелкова е представила идеята за организиране на съвместната кръгла маса в България. Предложението е било прието с интерес и много представители на индийския туристически бранш са изявили готовност за участие в предстоящата дискусия.

Българският министър е споделила и че Министерството на туризма е в процес на разработване на инвестиционна карта на България и че новосъздаденото ведомство цели да се превърне в one-stop-shop за големи инвеститори, за да гарантира максимално облекчаване на административните процедури, свързани с реализирането на големи инвестиционни проекти. Джиотсна Сури е отбелязала, че откриването на туристически информационен център на България в Делхи и Мумбай, за чиято реализация вече се работи, би повишило интереса на индийските туристи към страната ни.

За официалните гости и за поканените индийски медии по време на кръглата маса през 2016 г. ще бъде организиран и опознавателен тур до някои от най-големите туристически забележителности в страната ни. „Предвиждаме да организираме такива събития за всички важни пазари, като първата кръгла маса с Русия вече е факт. За нас е много важно да покажем на индийския бизнес какво България може да предложи и съм сигурна, че ако задълбочим сътрудничеството си, много скоро ще последват и сериозни резултати", е подчертала Николина Ангелкова. Тя е направила и презентация за възможностите за туризъм в страната ни и е поканила всички участници във форума да я посетят и като туристи.

На форума в Делхи беше показано и рекламното видео за България с личните впечатления на петима холувидски актьори от престоя им у нас. Топ продуцентът на Боливуд Рамджи Натараджан, който снима у нас филмови продукции заедно с три от най-големите имена на индийския екран - Шарук Кхан, Аджай Девган и Каджол, е отбелязал, че предстоят да се заснемат още 10 боливудски филма в България. Трейлърът на най-новия филм на легендата на Боливуд Шарук Кхан - Dilwale, който беше заснет у нас това лято, е генерирал 30 млн. гледания във Фейсбук.

По време на премиерата на лентата през декември в киносалоните на Grand Cinemas („Гранд Синемас") ще бъде показан и имиджовият клип за България. Това е обявила министърът след срещата си с изпълнителният директор на една от най-големите световни вериги за киносалони, Амитабх Вердан. Видео рекламата на страната ни ще бъде прожектирана и във всички останали кина на „Гранд Синемас" по света, включително в САЩ, Китай, Канада и съседна Румъния. Така киноиндустрията и Боливуд в частност ще се превърнат в ефективно средство за реклама на България като световна туристическа дестинация, е отбелязала Ангелкова.