Екипажите на самолети сами решават къде да кацнат аварийно, обясни РВД
Секция: БЪЛГАРИЯ
23 Ноември 2015 17:58
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Екипажите на самолети сами решават къде да кацнат аварийно, обясни РВД

/КРОСС/От Ръководството на въздушното движение (РВД) обвиняват екипажите на самолетите, че са избрали да кацнат на летище Пловдив, което е само на дневен режим.

"На 21 ноември 2015 г. метеорологичната обстановка на летище София е усложнена. Преобладава силен южен вятър със скорост от 74 км/ч и пулсации до 118 км/ч. При такава обстановка ръководителите на полети от ДП РВД са предоставили цялата актуална информация на екипажите, необходима им за взимане на решение в конкретната ситуация. Изборът за кацане на резервно летище е изцяло решение на екипажа на самолета.

Упоменаването на резервно летище е задължителен елемент при попълване на полетните планове от съответната авиокомпания, в случай на невъзможност за кацане на основното летище", пишат от РВД.

От там уточняват, че в конкретната ситуация на 21 ноември 2015г. двете въздухоплавателни средства са посочили в полетните си планове, като резервно летище Пловдив.

"ДП РВД не одобрява предварително представените от авиокомпаниите полетни планове, а ги получава за информация и се съобразява с тях.

Обслужването на въздушното движение от страна на ДП РВД е осигурено при спазването на всички изисквания за безопасност. Предоставена е необходимата информация за метеорологичната обстановка и на други летища на територията на страната - Варна и Бургас, където условията са били по-лоши, отколкото тези на летище София. Осъществени са всички необходими координационни действия със заинтересованите страни, твърдят от ръководството на полетите.

Планшетистите уточняват, че от РВД се придържат към ясно определени принципи и процедури за осигуряване на безопасни условия за провеждане на всеки полет и няма отношение към перонното обслужване от какъвто и да било тип. Организацията на тези процеси е в правомощията на летищната администрация", допълват от Ръководството на въздушното движение.

Припомняме, повод за настоящото изявление бе кацането на два самолета, които избраха за резервно летище Пловдив. Тъй като аеродрума в града под тепетата вече работи само на дневен режим, пътниците чакаха с часове, затворени в самолетите. Причина за променените условия на летище Пловдив са уволнението на 30 служители по сигурността и желанието на общината да даде съоръжението на концесия.