Депутати: Спекулации са твърденията, че "МИГ"-овете могат да се ремонтират у нас
Секция: ПОЛИТИКА
24 Ноември 2015 09:15
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Депутати: Спекулации са твърденията, че "МИГ"-овете могат да се ремонтират у нас

/КРОСС/Няма причини българският парламент да не ратифицира едно споразумение от национален интерес за страната. Ще подкрепим споразумението с Полша за ремонт на „МИГ"-овете, защото България има спешна нужда от годни да летят самолети в тези сложни времена. Трябва бързо да се осигури качествен ремонт и ВВС да разполагат с качествени самолети за охраняване на въздушното ни пространство.

Това каза в ефира на БНР Янко Янков, заместник-председател на парламентарната комисия по отбрана от ДПС. Според него, условията в договора с Полша са добри и изгодни за страната.

Налага се парламентът да се ангажира със специална ратификация на това споразумение, защото е международно и има и финансова част, изтъкна и Валентин Радев, заместник-председател на същата комисия от ГЕРБ.

На извънредно заседание предстои парламентът да обсъди споразумението между правителствата на България и Полша за поддръжката на българските изтребители МиГ-29. то има за цел да осигури в краткосрочен план летателната годност на изтребителите за охрана на българското въздушно пространство. Полша се ангажира да ремонтира шест и достави временно два свои двигателя за изтребителите срещу 12 милиона лева.

Валентин Радев отбеляза, че Русия не е в нашия военно-политически блок и затова няма как да продължим да ремонтираме самолетите там. Условията за ремонт в Полша според него са много по-добри. Радев определи като спекулации тезите, че самолетите са могли много по-евтино да се ремонтират у нас, каквито предположения се появиха. Освен техническите възможности е необходим и лиценз, уточни от своя страна Янко Янков по повод хипотезата за възможния ремонт на „МИГ"-овете в български заводи.

Янко Янков изтъкна още, че не бива да се подменя отговорността на правителството за това решение с такава на политически партии или на парламента като цяло. Документацията на руската страна беше с по-високи финансови параметри при същите технически условия, припомни депутатът.

Този договор е "глътка въздух" за българската авиация, преди да изтекат сроковете на функциониране на МИГ-29, допълни Валентин Радев. Според него, важният въпрос за българската авиация в дългосрочен план е този за закупуването на нов тип многоцелеви самолет. Би трябвало около средата на следващата година България да има нов изтребител, обясни Янко Янков.