Филип Трифонов и Камен Костов са кандидатите за директор на Народния театър
Секция: КУЛТУРА
24 Ноември 2015 21:48
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Филип Трифонов и Камен Костов са кандидатите за директор на Народния театър

/КРОСС/Актьорът Филип Трифонов и режисьорът и преводач Камен Костов са двамата кандидати, допуснати до събеседване за директор на Народния театър "Иван Вазов", съобщава на сайта си Министерството на културата. Те бяха и единствените двама претенденти, подали документи и концепции за ръководене на театъра преди месец.

И двамата са родени през 1947 г. Трифонов е познат с ролите си във филмовите класики "Оркестър без име", "Момчето си отива", "Адио, Рио!", а след 1989 г. - и от постановки в театрите, както и с независимата си трупа "Трифонов и Гундеров" заедно с Николай Гундеров, която прави едни от първите стенд-ъп комедийни представления у нас. Автор е и на пиеси. В момента играе в три спектакъла в "Иван Вазов" - "Сако от велур", "Тестостерон" и "Чайки пият чай".

Камен Костов завършва театрална режисура във ВИТИЗ през 1973 г. и поставя в театрите в Стара Загора, Габрово, Ямбол, Пазарджик, Варна, Русе, Кърджали и другаде. През 1991 г. завършва и кино и телевизионна режисура в преименувания вече НАТФИЗ "Кръстю Сарафов". След това ръководи "Първи частен театър" във Варна. работи като устен и писмен преводач на художествена и специализирана литература. Председател е на една от синдикалните организации в киното и телевизионната индустрия, а преди 10 години беше кандидат и за президент.

Датата на събеседването не е известна. Трифонов или Костов ще бъдат новите редовни директори на Народния театър, след като преди година Павел Васев се пенсионира, а после пое Българския културен институт в Москва. Временният директор, режисьорът Александър Морфов, напусна в началото на септември заради новата методика на финансиране на институцията, която според него драстично намалява финансирането на театъра.