Над една четвърт от всички българи са убедени в предприемаческите си умения, сочи проучване на Amway
Секция: ИКОНОМИКА
26 Ноември 2015 17:47
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Над една четвърт от всички българи са убедени в предприемаческите си умения, сочи проучване на Amway

/КРОСС/ Ежегодният световен доклад на Amway за предприемачествоза 2015 г. показва, че 27% от българите са убедени, че притежават нужните умения да започнат бизнес, като над 1/3 от тях (42%) имат желание да станат предприемачи.  

Amway България, местното подразделение на една от най-големите компании за директен маркетинг в света, разкрива данни от световния доклад за предприемачеството на компанията (AGER) за 2015 г., който за първи път изследва България заедно с още 43 държави. Акцент в доклада са важността и нуждата от системни и постоянни усилия, които да засилят предприемаческия дух сред българите и да начертаят конкретни действия. 

Проучването е проведено между 1 и 12 юни сред целева група, съставена от 1 000 жени и мъже на възраст над 15 години. В рамките на национално проведения Омнибус респондентите бяха интервюирани лице-в-лице от GfK Нюрнберг и Техническия университет в Мюнхен.           

Една трета от българите считат, че превръщането им в предприемачи би ги направило независими от работодател, а друга една трета твърдят, че това би им донесло допълнителен доход. Само за сравнение, средно процента на готовност в световен план е 43%, а на ниво Европа - 38%.

„Вече повече от 55 години Amway подпомага предприемаческия дух навсякъде по света, вече повече от година и в България. Считам, че най-важното качество, за да си предприемач е инициативността, капацитета да се мотивираш сам, както и желанието да водиш. Точно тук, се включва Amway, като се ангажира с насърчаването на хората да започнат свой собствен бизнес, предоставя им нов познания, учи ги на нови умения, мотивира ги да се развиват. Така прокарва път на новите предприемачи в света на бизнеса.", сподели Йоана Енче, Главен Изпълнителен Директор на Amway за България, Румъния и Гърция.

За българите основната пречка пред реализирането им като предприемачи се крие в страха от провал. Трима от четирима отговорили или 78% изтъкват тази причина за главната, която ги отказва, което е доста по-слабо изразено в Европа (69%) и света (70%). Страхът от провал при българите се асоциира най-вече със страх от фалит и страх от икономическа криза. По-малко от един от десет от интервюираните смятат, че българското общество насърчава и стимулира предприемачеството.

Amway ще продължи да представя темата, тъй като насърчаването на предприемачески дух е съставна част от ДНК-то на компанията, и защото обществото трябва да вникне и разбере вътрешните подбуди, които вдъхновяват и стимулират едни хора да станат предприемачи, а други не.

Повече информация ще откриете на:www.amway.bg

Световен доклад на Amway за предприемачествотo 2015 г.