В. Енчев: Военното министерство прехвърля отговорността за ремонта върху парламента
Секция: ПОЛИТИКА
27 Ноември 2015 10:45
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
В. Енчев: Военното министерство прехвърля отговорността за ремонта върху парламента

/КРОСС/Днес обсъждаме ратификация за удължаване живота на летателни апарати.

Това обаче, според европейското законодателство, може да се извърши единствено от главния конструктор, т.е. от производителя на самолетите МИГ 29.
В Наредба № 21, от 14 юни 2010 г., за условията и реда за сертифициране летателната годност на военните въздухо¬плавателни средства, която е гласувана от Народното събрание, е записано това:

„Само производителят има право да извършва ремонт".

Това означава, че министър Ненчев и заместникът му Кюмурджиев не познават Наредбата за летателна годност и може би дори не са я чели.

Това заяви независимият депутат Велизар Енчев. 

Освен това България има много по-голям опит от поляците в ремонтите на военни самолети, допълни той. 

Само преди десетина години в София се извършваха подобни ремонти, но главният конструктор/тоест руският производител/ изпращаше по двайсетина души, които да следят процеса.

И накрая главният конструктор си слагаше подписа.

Сега питам лобистите за тази ратификация: Каква ще е безопасността на полетите с изтребителите ни след ремонта в Полша? - продължи Велизар Енчев. 

След като по закон годността на самолетите след ремонт се заверява само от оторизираните звена - в случая от руските ремонтни заводи, Полша няма право да заверява удължаване на ресурса и не може да даде гаранция за качеството на ремонта.

Защо тогава военният министър упорства и държи ремонтът да стане в Полша и никъде другаде?

Първото обяснение за този абсурд е това: МО иска се хареса на САЩ, които не желаят да имаме руска военна техника.

Второто обяснение е въпрос: Може би заради комисионната от поляците?

Трето обяснение също е въпрос: А може би и заради първите две - и заради американския натиск, и заради полските комисионни?

Сега съм длъжен да отправя предупреждение към министър Ненчев, защото е заплашен животът на българските пилоти:

В момента, в който пратите изтребителите за ремонт в Полша, те ще бъдат бракувани, тъй като, първо, корпорацията МИГ започва дела срещу нас и, второ, оттегля дадената гаранция за самолетите.

От информацията, която имам от ВВС, след ремонта в Полша поне десетина пилоти ще откажат да изпълняват полети на самолети, чиято безопасност не е гарантирана от руския производител.

Обръщам се и към депутатите от дясната част на залата, които ще подкрепят ратификацията на договора:

Тъй като министър Ненчев и зам.-министър Кюмюрджиев са Ваши назначения - на Реформаторския блок и на Патриотичния фронт, вие също ще носите политическата отговорност за предсрочното приземяване на нашите МИГ-29, чийто летателен ресурс изтича през 2029 година.

Вие ще отговаряте за живота на българските пилоти, които решат да пилотират ремонтираните в Полша изтребители.

Още повече, че след подобен ремонт на алжирски МИГ 29, в същия полски завод, той се взриви във въздуха и двамата пилоти загинаха.

Готови ли сте да носите тази отговорност?

В сряда организирах пресконференция в кулоарите на НС на представителя на МИГ за България - космонавтът, ген.Александър Александров, който попита:
По каква логика миналата година ВВС ремонтираха 8 двигателя в Русия и МО не поиска ратификация от парламента, а днес за 6 двигателя, които ще се ремонтират в Полша, искате ратификация?
Отговорът е един: Военното министерство прехвърля отговорността за ремонта върху парламента, ако наш МИГ 29 се взриви във въздуха, както това стана в Алжир, заключи депутатът.