/КРОСС/ За поредна година Мтел се включи в „Детски базар на професиите", организиран от Българската мрежа на Глобалния договор на ООН. Целта на проекта е да запознае деца от различна възраст със света на професиите. По този начин в бъдеще те ще могат много по-лесно да направят избор каква да бъде собствената им професия.
По време на базара професията на телекомуникационния инженер представи Емил Чаушев, който работи в дирекция „Мрежа и планиране" в Мтел. Чрез забавни игри с децата той обясни как работи мрежата на телекома и как се осъществяват разговорите по мобилен телефон. Професията на специалиста по „Човешки ресурси" представи Северина Щракова, която работи в отдела за привличане на таланти на телекома. Децата получиха и своята първа кариерна консултация.
Компаниите, които се включиха в базара, представиха някои от своите ключови професии на специални щандове в НДК. В рамките на събитието се проведоха и няколко лекции, в които водещи специалисти в областта на уебдизайна, журналистиката, енергетиката, IT, архитектурата, фармацията и други, също разказаха на децата в детайли естеството на своята работа.
„Детски базар на професиите" е част от националната инициатива „Гордея се с труда на моите родители", организирана от Българската мрежа на Глобалния договор на ООН.
Тази година „Гордея се с труда на моите родители" се проведе в 21 компании, в 19 града в страната. Идеята му е със специално разработени програми и игри бизнесът да покаже на децата на своите служители защо трудът на родителите им е важен. В тазгодишното издание на кампанията децата се запознаха със 115 професии от повече от 15 сектора на икономиката. Централата на Мтел посетиха над 20 младежи на възраст от 14 до 18 години, а темата беше „Кариерна ориентация". Телекомът се включи в кампанията за трета поредна година.
Telekom Austria Group се търгува на Виенската стокова борса от ноември 2000 година. Групата е водещ телекомуникационен доставчик в Централна и Източна Европа с 23 милиона клиенти на всички пазари, на които оперира. Към момента TAG оперира в осем държави: Австрия (А1), България (Мобилтел), Беларус (velcom), Хърватия (Vipnet), Словения (Si.mobil), Сърбия (Vip mobile), Македония (Vip operator) и Лихтенщайн (mobilkom Liechtenstein). Общият пазар на осемте държави обхваща около 41 милиона жители. Към 17 юли, 2015 година в Групата работят около 16 000 души. В края на 2014 година общите приходи на групата са приблизително 4 милиарда евро. Портфолиото на TAG обхваща продукти като гласова телефония, високоскоростен интернет и мултимедийни услуги, както и решения в областта на високите технологии, преноса на данни и онлайн разплащанията.
Мтел е водеща компания на пазара на телекомуникации в България, част от Telekom Austria Group. Днес телекомът с пазарен дял от 38,6% предоставя своите услуги на 4,3 милиона клиенти. Компанията има важна роля като двигател на икономиката и обществото с инвестиции, надхвърлящи 3,5 милиарда лева за последните 20 години. Телекомът предоставя на своите клиенти мобилни и фиксирани услуги, високоскоростен интернет и цифрова телевизия. С придобиването на Blizoo Мтел става най-голямата компания в България по брой клиенти на фиксиран интернет и втората по големина по брой клиенти на ТВ услуги. Това, заедно с водещата позиция на Мтел на мобилния пазар, утвърждава компанията като лидер в сектора на телекомуникациите в България.