Започва регистрацията за подаване на документи за изплащане на болнични по електронен път
Секция: Здраве
01 Декември 2015 08:28
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Започва регистрацията за подаване на документи за изплащане на болнични по електронен път

/КРОСС/Работодателите и самоосигуряващите се лица могат от днес да се регистрират на сайта на Националния осигурителен институт, за да подават по електронен път документи за изплащане на парични обезщетения.

И сега работодателите подават документи за изплащане на обезщетения, но ходят до поделенията на Националния осигурителен институт и обикновено носят декларациите за изплащане на електронен носител. След 1 януари обаче става задължително подаването по електронен път и с електронен подпис. За целта е нужна трегистрация чрез сайта на Осигурителния институт, обяснява Даниела Асенова, директор на дирекция "Краткосрочни обезщетения":

Регистрацията отнема буквално секунди и всеки един работодател може да направи преценка кога да я направи. Може да бъде непосредствено преди подаването на самите данни за изплащане на обезщетенията.

Самоосигуряващите се лица обаче ще трябва да отидат до Националния осигурителен институт и да посочат лицето, което упълномощават да подават данни, ако те самите няма да го правят лично. Новите разпоредби допускат, ако документите са по-малко на брой да могат по избор да се подават и на хартия.

Електронното подаване на документи важи за всички лица, които подават повече от 10 документа. Когато са до 2 - на хартия, а между 2 и 10 на електронен носител.

Целта на новата система е по-бързото изплащане на болничните листове - до 10 работни дни.