/КРОСС/ БСП няма да спре да търси отговор на въпроса защо толкова лесно принципалът на „Топлофикация" - Столична община в лицето на кмета Йорданка Фандъкова, се отказа от 90 милиона на дружеството, които потънаха в КТБ, заяви председателят на групата на социалистите в градския парламент Калоян Паргов след днешната сесия на СОС. На нея беше гласувано разрешение на „Топлофикация" София да сключи споразумение с „Български енергиен холдинг" ЕАД.
„Проблемът със задълженията на „Топлофикация" към БЕХ не е от вчера. В предишния мандат групата на БСП в Общинския съвет активно работеше и съдействаше за разрешаването му, припомни Калоян Паргов. - Днешното споразумение е стъпка в правилната посока. То ще даде глътка въздух на „Топлофикация"- София да се справи със задълженията. Затова и го подкрепихме. Но ще продължим да задаваме важните въпроси по тази тема. Ще търсим отговорност за загубените 90 милиона от разплащателните сметки в КТБ. Миналата година, когато поставихме този въпрос, управляващото мнозинство се скри. Ние искаме да знаем кой носи отговорност за тези пари. На днешната сесия отново не чухме отговор на този въпрос".
Калоян Паргов заяви по време на сесията, че групата на „БСП лява България" в СОС ще следи и анализира много внимателно тегленето на заеми, погасяването на дълговете и пълненето на дупки във финансовото състояние на столичния транспорт. Той коментира това по повод разглеждането на доклад за възстановяване стойността на направената обезценка на част от вземанията на „Столичен електротранспорт" ЕАД от „Център за градска мобилност" ЕАД и извършване на плащане от ЦГМ ЕАД.
„Тегленето на заеми не решава като цяло финансовите проблеми на транспорта в София, каза Паргов. - През юни 2015 г. управляващите обещаха да ни представят план за погасяване на този заем от ЦГМ ЕАД, тъй като той е неразделна част от финансовото състояние на дружеството и има своето влияние към бъдещи взаимоотношения с общинските и частните транспортни оператори. Какво се случва? Освен това, настояваме да разберем какво е финансовото състояние на ЦГМ ЕАД към днешна дата и какви са новите задължения за тази година след изтегления заем от Българска банка за развитие? Ние ще продължим да търсим начини и да предлагаме варианти, в които транспортната схема на София наистина да бъде рентабилна и състоятелна. За да не се окаже пак след няколко години, че трябва да търсим заеми и да пълним дупки".