/КРОСС/ Да подкрепим българската икономика по празниците призова БНТ 2 чрез кампанията си „Купувам българско". Медията апелира в дните, когато купуваме подаръци и храни за Коледа и Нова година, да изберем стоки, произведени от български фирми и да вложим в менюто традиционни български продукти. Така ще помогнем на нашите производители. В ефира на БНТ 1, БНТ 2, БНТ Свят и Българското национално радио ще се завърти и специален клип, в който медията призовава по Коледа и Нова година да подкрепим българското производство и да бъдем активни и отговорни потребители.
„Кампанията „Купувам българско" постигна няколко успеха. Тя насочи вниманието на нашите зрители към българските стоки - мляко, сирене, кашкавал, хляб, сладкиши, козметика и др. Хората купиха милиони опаковки от тези продукти, обозначени с логото на кампанията и сами прецениха дали те са качествени. Производителите, от своя страна, разказаха и показаха как произвеждат, какви суровини използват и гарантираха, че нашето лого върху продуктите е знак за високо качество. Институциите, от които зависи развитието на българския бизнес, също чуха проблемите на производителите и някои от тях вече са преодолени чрез нормативни решения. Точно в тези ползи се оглежда част от мисията на обществената телевизия и затова екипът на БНТ 2 е удовлетворен от свършената работа. Надявам се, че за празниците още повече българи ще осъзнаят, че купуването на български стоки позволява нашите пари да останат в България", коментира директорът на Дирекция „БНТ Свят и региони" Екатерина Генова.
„Нашата идея е да напомним на всички, че Коледната суматоха около подаръците е чудесно време да се вгледат в българските стоки и да ги опознаят. Да купуваме българска стока, за да налеем истинско зърно в мелницата на българската икономика!", добави главният продуцент на новините на БНТ 2 Мариета Фидосиева.
Вече повече от година чрез различни инициативи, участие във форуми, предавания и директна връзка с потребителите в социалните мрежи кампанията „Купувам българско" е посредник между интересите на българските производители, държавните институции и хората.
В редица репортажи екипите на БНТ 2, които инициираха проекта, показаха конкретните проблеми на големите и по-малки фирми, и предложиха варианти за решения. В предаването „Вотът на потребителя" зрителите имат възможност да получат отговор на конкретни казуси, свързани с качеството на определени стоки, продукти и услуги.
От стартирането си досега „Купувам българско" успя да се разгърне като присъствие и в търговската мрежа и вече близо 9 милиона продукти и стоки имат стикерите с логото на кампанията. Близо 1 милион от тях са върху хлебни изделия, млечните продукти са около 3,5 милиона, а повече от 4 милиона кофички кисело мляко носят запазения знак на инициативата.
В кампанията „Купувам българско" участват стотици компании чрез техните браншови организации - асоциациите на хлебарите, сладкарите, производителите на млечни продукти, на екоторове, на парфюмерия, козметика, на мебели и на детски обувки.