Да купуваме българско по Коледа, призова БНТ 2
Секция: БЪЛГАРИЯ
03 Декември 2015 15:32
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Да купуваме българско по Коледа, призова БНТ 2

/КРОСС/ Да подкрепим българската икономика по празниците призова БНТ 2 чрез кампанията си „Купувам българско". Медията апелира в дните, когато купуваме подаръци и храни за Коледа и Нова година, да изберем стоки, произведени от български фирми и да вложим в менюто традиционни български продукти. Така ще помогнем на нашите производители. В ефира на БНТ 1, БНТ 2, БНТ Свят и Българското национално радио ще се завърти и специален клип, в който медията призовава по Коледа и Нова година да подкрепим българското производство и да бъдем активни и отговорни потребители.

„Кампанията „Купувам българско" постигна няколко успеха. Тя насочи вниманието на нашите зрители към българските стоки - мляко, сирене, кашкавал, хляб, сладкиши, козметика и др. Хората купиха милиони опаковки от тези продукти, обозначени с логото на кампанията и сами прецениха дали те са качествени. Производителите, от своя страна, разказаха и показаха как произвеждат, какви суровини използват и гарантираха, че нашето лого върху продуктите е знак за високо качество. Институциите, от които зависи развитието на българския бизнес, също чуха проблемите на производителите и някои от тях вече са преодолени чрез нормативни решения. Точно в тези ползи се оглежда част от мисията на обществената телевизия и затова екипът на БНТ 2 е удовлетворен от свършената работа. Надявам се, че за празниците още повече българи ще осъзнаят, че купуването на български стоки позволява нашите пари да останат в България", коментира директорът на Дирекция „БНТ Свят и региони" Екатерина Генова.

„Нашата идея е да напомним на всички, че Коледната суматоха около подаръците е чудесно време да се вгледат в българските стоки и да ги опознаят. Да купуваме българска стока, за да налеем истинско зърно в мелницата на българската икономика!", добави главният продуцент на новините на БНТ 2 Мариета Фидосиева.

Вече повече от година чрез различни инициативи, участие във форуми, предавания и директна връзка с потребителите в социалните мрежи кампанията „Купувам българско" е посредник между интересите на българските производители, държавните институции и хората.

В редица репортажи екипите на БНТ 2, които инициираха проекта, показаха конкретните проблеми на големите и по-малки фирми, и предложиха варианти за решения. В предаването „Вотът на потребителя" зрителите имат възможност да получат отговор на конкретни казуси, свързани с качеството на определени стоки, продукти и услуги.

От стартирането си досега „Купувам българско" успя да се разгърне като присъствие и в търговската мрежа и вече близо 9 милиона продукти и стоки имат стикерите с логото на кампанията. Близо 1 милион от тях са върху хлебни изделия, млечните продукти са около 3,5 милиона, а повече от 4 милиона кофички кисело мляко носят запазения знак на инициативата.

В кампанията „Купувам българско" участват стотици компании чрез техните браншови организации - асоциациите на хлебарите, сладкарите, производителите на млечни продукти, на екоторове, на парфюмерия, козметика, на мебели и на детски обувки.