/КРОСС/Има автомобили, които трябва да се карат ангажирано. За да се изкефите от тях, е необходимо да не сте се „разплули" зад волана, а да сте заели правилната за шофиране позиция (със сгънати в лактите ръце) и да боравите чевръсто с лоста за скоростите. Такава кола е Ford Fiesta в модификацията Red Edition.
Този мъник е невероятно пъргав и дава удоволствие от шофирането, макар че разполага с трицилиндров бензинов двигател, наречен от компанията EcoВoost. Малката подробност е, че този мотор разполага с турбо и с цели 140 конски сили.
Ускорението с него от място до 100 км/ч отнема 9 секунди, а максималната скорост достига 201 км/ч.
Не съм голям фен на „модните" трицилиндрови агрегати, защото рекламираният разход на бензин по каталог „отива на кино", ако натиснете возилото по-здраво на магистралата. При теста на тази фиеста, преминал изцяло в градски условия, компютърчето зад волана закова разход на бензин от 6 литра на сто, едно отлично постижение за софийските задръствания!
Освен това тези двигатели имат турбодупка и тръгват от място по-скоро като дизелови и определено трябва да се свикне с тях. Напаснете ли си „характерите" с трицилиндровия мотор, а това не отнема дълго време и не е трудно, често ще виждате останалите участници от движението зад тривратата червена Fiesta. При вдигане на оборотите и чевръсто превключване на скоростите малката кола реагира като ужилена и ускорява страхотно.
Ford Fiesta Red Edition е изключително пъргав, а допълнително втвърденото му окачване позволява на водача да е един малък господар на пътя и да насочва колата с голяма прецизност в посоката, която е задал.
Картинг усещането позволява да влизате, а и да излизате стабилно от остри завои с по-височка скорост, както и при изпреварване безпроблемно и без никакво занасяне да сменяте лентите на движение.